PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Prezydent podpisał ustawę mającą pomóc w promocji polskiej żywności

Prezydent podpisał ustawę mającą pomóc w promocji polskiej żywności Fot. Shutterstock

Prezydent podpisał ustawę o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych - poinformowała w czwartek kancelaria prezydenta. Fundusze te mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność.



Nowelizacja zmieniła przepisy z 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Ma ona, zgodnie z postulatami producentów rolnych, w większym niż dotychczas stopniu promować polskie produkty. Chodzi o żywność przetworzoną, do produkcji której użyto nie więcej niż 25 proc. składników pochodzących spoza terytorium Polski.

W 2009 r. utworzono dziewięć funduszy: mleka, mięsa wieprzowego; wołowego; końskiego; owczego; ziarna zbóż i przetworów zbożowych; owoców i warzyw; mięsa drobiowego oraz ryb.

Fundusze są tworzone z wpłat w wysokości 0,001 zł od każdego skupionego kilograma mleka lub 0,1 proc. wartości pozostałych towarów, takich jak zboże, mięso, owoce, ryby. Pieniądze pochodzą od producentów rolnych, a przekazywane są za pośrednictwem m.in. firm zajmujących się skupem na rachunek prowadzony przez Agencję Rynku Rolnego. W ubiegłym roku wszystkie fundusze dysponowały ponad 50 mln zł.

Zgodnie z nową ustawą środki z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych mają być przeznaczane również na działania informacyjne i promocję produktów wytwarzanych przez producentów dokonujących wpłat na te fundusze. Zmiana przepisów ma spowodować, by producenci w większym stopniu odczuli korzyści z dokonywanych wpłat na fundusze.

Nowe prawo zmieni też proporcje w składach komisji zarządzających funduszami promocji. Liczba przedstawicieli producentów (rolników) ma się zwiększyć do pięciu, a liczba przedstawicieli przetwórców zmniejszy się do trzech. Jedno miejsce będzie zarezerwowane dla izb rolniczych.

Ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • zatroskany obywatek 2016-12-23 09:40:46
    słowo "mającą" robi wielka i zasadniczą różnicę... zawracanie kijem Wisły z ta wasza promocją, nie umieją jej Polacy robić o koniec.
  • Producent 2016-12-22 18:46:52
    Jak się sprzedaje produkcję? Chodzi o wyroby z linii produkcyjnej czy o linię produkcyjną?
  • pppr 2016-12-22 12:52:32
    Stołek na stołku, pośrednik na pośredniku, szkolenie po szkoleniu a produkcji nie ma gdzie sprzedać ( obecnie prodóktów rolnych się nie sprzedaje tylko oddaje poniżej kosztów produkcji).
  • pppr 2016-12-22 12:46:00
    Pozwólcie sprzedawać same się wypromują. A nie sponsorować niepotrzebne stołki i szkolenia.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.195.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!