Komisja Europejska po raz ostatni w ramach obecnego systemu promocji produktów rolno-spożywczych zaakceptowała 33 programy promocyjne o łącznym budżecie ponad 107 mln euro – poinformowało Ministerstwo Rolnictwa.

Polskie organizacje branżowe pozyskały ponad 10 mln euro. Będziemy promować w Polsce i Niemczech - pomidory, na Ukrainie i w Chinach - makarony oraz w Wietnamie, Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich - mięso drobiowe wysokiej jakości.

Budżet polskich programów stanowi 10% w stosunku do budżetu wszystkich programów promocyjnych zaakceptowanych przez Komisję Europejską - podkreśla MRiRW i informuje, że celem programów pt. „Pomidory dobre z natury”, „Makarony Europy”, czy „Europejski drób – w jakości siła” jest wzrost świadomości konsumentów, dystrybutorów nt. zalet polskich produktów, a w konsekwencji wzrost ich sprzedaży na rynkach docelowych. W ramach programów zaplanowano szereg działań promocyjnych w mediach (prasa, internet, TV), udział w targach, organizację misji gospodarczych, promocję w punktach sprzedaży, a także działania o charakterze public relations.

Podobał się artykuł? Podziel się!