PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • Chełmianin N 2012-04-10 11:47:26
    Nie jestem autorem,ale wiem,że historyków umysł jest zdrowy.
    A o ich stanie wypowiadają się niedouczone ćwierć głowy.
    Sensu nie rozumieją i Lubelszczyzny od Lubelskiego odróżnić nie umieją.
    Kłamstwem mądrych nie urobisz,ale poznając prawdę nieuctwo nadrobisz.
    Poezja ma takie imię,że wyraża myśli i opisuje zjawiska w rymie.
    Nie jestem autorem,ale wiem,że w historii Polski ziemia lubelska nie istniała.
    A Waść udowodnij prawnie i naukowo,żeby moja kiepska głowa zrozumiała.
    Powiem krótko:nauka nikomu nie zaszkodziła,ale z obłędu nie jednego wyleczyła.
    Pana Arszczecin nie wiem czy pogibało,ale rymowankę napisać się udało.
    Przy rzepaku i pszenicy autorowi chodziło,
    by przy tym problemie Lubelszczyzną zabrzmiało.
    Dzień 10.04.2012 jest słoneczny i piękny,uśmiechnij się i bądź prawdzie wdzięczny.Powodzenia.
  • arszczecin 2012-04-10 00:07:02
    chłopaki czy was pogibało
    rzepaku zostało mało
    pszenica też poleciała
    ozimina wymarzła prawie cała

    a wy się tutaj siłujecie
    wierszem mówicie przecie
    i patrząc co tutaj się stało
    myślę że mnie też pogibało


    ps coś czuje że rymuje ;(
  • Nie jestem autorem, ale wiem 2012-04-09 23:06:47
    Na dobrym rymie wszystko się trzymie.
    Poezjo, jak masz na imię?

    Problemem wielu obrońców historii jest niestety ich kiepski stan umysłowy. Ośmieszają nie tylko siebie, ale i sprawę, której rzekomo bronią.
    Zaangażowaniem sensu nie nadrobisz. Dobranoc.
  • Chełmianin N 2012-04-09 22:35:54
    Masz rację na przecinkach się znasz.
    A czy prawdę historyczną znasz?
    Przed snem o historii poczytaj,
    lecz w przecinki nie wnikaj.
  • Nie jestem autorem, ale wiem 2012-04-09 21:39:39
    Idź spać. Przed snem poczytaj, jak stawiać przecinki. To łatwiejsze, może coś zrozumiesz.
  • Chełmianin N 2012-04-09 21:22:02
    Nie jestem autorem,ale wiem,że Waści jest potrzebna pomoc w rozumieniu i myśleniu.Rządzących i Polskiej Akademii Nauk nie wysyłaj do psychiatry.Tylko uznanie prawdy mądrzejszych od siebie,z tego stanu Cię wyzwoli.Nie porównywaj mnie,ze Stalinem,bo z tego porównania wynika,że porażka boli.
  • Nie jestem autorem, ale wiem 2012-04-09 19:27:19
    Chełmianin, z Ciebie prawie tak wielki językoznawca, jak ze Stalina.
    Rozumiem niechęć do regionalizacji (i podzielam), co nie znaczy, że wierzę w sprawczą moc chciejstwa. Na szczęście dla obu stron - nie istnieje.
    A naukowo - skoro słyszałeś o synonimie, to może i o pars pro toto?
    tktomek74 - masz rację, odwracanie uwagi od głównego problemu to dla niektórych racja istnienia. A ta żarliwość, a to poczucie misji... Płacą im za to, czy po prostu psychiatra potrzebny - zastanawiam się wtedy...
  • tktomek74 2012-04-09 10:59:44
    No oczywiście sedno tego artykułu to co jest Lubelszczyzną a co nie!!!???
  • Chełmianin N 2012-04-09 10:35:15
    Ukasz,nauki i prawa nie oszukasz.
    Mądrość i wiedza dziś jest w cenie.
    Odrzuć kłamstwo i będzie po problemie.
    Pijar faraoński w lubelskich mediach siedzi.
    Zaś na obłudę i kłamstwo reagują sąsiedzi.
    Tylko prawda naukowa i prawna nas wyzwoli.
    Ale do tego, trzeba mieć chęci i trochę woli.
    Propaganda,jest celowa,a głowa ......OWA.
  • ukasz 2012-04-09 09:20:51
    ale macie problemy
  • Chełmianin N 2012-04-09 08:45:46
    Naucz się czytać,ze zrozumieniem,a Pańskie spojrzenie na temat Lubelszczyzny jest publicystycznym urojeniem.Różni spece najpierw,niech znajdą ziemie lubelską i określą jej teren,zaś przyjmowanie,że wojwództwo jest ziemią lubelską,świadczy o niewiedzy historycznej,prawnej sięgającej dna.Jeśli Waść chcesz swoją(publicystyczną) teorię udowodnić to napisz do mądrzejszych od siebie.Wikipedyści do takich jak Waść zwracają się:My wiemy, że to stosowanie tego określenia może nie jest uprawnione, może nieodpowiednie, ale fakty i źródła mówią jak w artykule. Proszę napisać do urzędu marszałkowskiego i urzędu wojewódzkiego a szczególnie mediów by tego nie robiły. Wikipedia przedstawia tylko fakty.JDavid 11:28,18 grudnia
    2011(CET)
    Naukowa prawda się liczy,a nie marzenia i dorabianie teorii do synonimu LUBELSZCZYZNA na miarę ŚLĄSKA,czy też MAZOWSZA.


  • Nie jestem autorem, ale wiem 2012-04-08 21:19:56
    Województwo lubelskie to część Lubelszczyzny. Można użyć takiego określenia - dla części jest równie uprawnione, jak dla całości. Inaczej trzeba by było uznać, że lubelskie nie jest Lubelszczyzną. Oczywiście nie w sensie administracyjnym, stąd drugie wyjaśnienie. Trzeba myśleć, a nie tylko pytać o opinie - różni spece spojrzeli na temat pod swoim kątem. Województwo lubelskie jest też Lubelszczyzną.
  • Chełmianin N 2012-04-08 19:11:22
    Panie autorze woj.lubelskie nie jest Lubelszczyzną proszę się douczyć.

    RADA JĘZYKA POLSKIEGO
    PRZY PREZYDIUM POLSKIEJ AKADEMII NAUK
    Warszawa ,dnia 6 lipca 2011 roku RJP-183/W/2011
     
    Szanowny Panie,
    Lubelszczyzna to 'ziemia lubelska', a nie 'wojewódzwto lubelskie'. Wyraz ten
    powstał przez dodanie do przymiotnika lubelski przyrostka -yzna,
    wskazującego na jakiś obszar. Podobnie zostały utworzone nazwy:
    Opolszczyzna ('ziemia opolska'), Słowiańszczyzna ('ziemia słowiańska'),
    Wileńszczyzna ('ziemia wileńska'), Suwalszczyzna ('ziemia suwalska'),
    Kielecczyzna ('ziemia kielecka') oraz wiele innych.
    Łączę wyrazy szacunku
    /-/ dr Katarzyna Kłosińska
    Sekretarz Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN.
     
    KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW 
    pismo z dnia 15 lipca 2011r. Nr. DSWRU-571-513/10-(05)/11/JI cytuję: 
    " Miarodajne w opisywanej przez Pana sprawie są wyjaśnienia przekazane Panu w piśmie z dnia 31 sierpnia 2005r. przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.Jak słusznie Pan zauważa w mowie potocznej i nie tylko,stosowane są określenia nieadekwatne.Wynika to-jak można sądzić-zarówno przyzwyczajenia jak i również i z niewiedzy stosujących takie określenia." podpisał:Radca Szefa KPRM Jerzy Izdebski.
     Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Departament Administracji Publicznej.Pismo AP/712-1102/05/Jmo z dnia 31.08.2005.Obecne województwo lubelskie posiada prawne umocowanie w ustawie z dnia 24 lipca 1998r o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa/Dz.U.Nr 96,poz.603/Przepisy tej ustawy są jednoznaczne i nie umożliwiają stosowania w odniesieniu do tej jednostki zasadniczego podziału terytorialnego państwa nazw zamiennych.Zatem używanie nazwy "Ziemia Lubelska-Lubelszczyzna/czy innych/ na określenie województwa lubelskiego jest nieuprawnione.Dorota Żebrowska.


PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.15.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!