PARTNERZY PORTALU
partner portalu farmer.pl partner portalu farmer.pl partner portalu farmer.pl

KOMENTARZE DO TEKSTU:

Witam trafiłem tutaj szukając informacji o cenie takiej instalacji bo chcę przeprowadzić montaż ale do samochodu ciężarowego. Czy jest realnie możliwe uzyskanie takich wyników jak tutaj w tym manie?

http://www.youtube.com/watch?v=1WlaeS7xn_Q&feature=relmfu

Jeżeli ktoś z państwa już ma zamontowane to z przyjemnością się zapoznam z wrażeniami z użytkowania

Edo, 2014-03-23 20:17:30

Zgadzam sie ,że badania są potrzebne żeby potwierdziły wyniki eksploatacji. Ale póki co cytowne 800 godz jak pisałem TIRy pokonuja w 3 m-ce a eksploatowane są już kilka lat i nic się z nimi nie dzieje. Silnik diesla z gazem ma bardziej mięką pracę oraz niższą temperaturę spalin co raczej ma pozytywny wpływ na silnik. Ale to trzeba zobaczyć. Istniały takze opinie że gaz niszczy silniki benzynowe a obecnie coraz więcej samochodów można kupić z fabryczną instalacją gazową. Także już Pronar posiada ciągnik rolniczy z instalacją gazodiesla.

autogazchojnacki, 2013-01-21 22:10:37

tak jest zgadzam się z kissmy . potrzebne sa odpowiednie testy i badania przeprowadzone na silniku by rolnik mógł założyć gaz do swojego ciągnika.I aby miał zapewnienie że tak jak piszą poniżej po 800 a nawe po 2000 godzinach nic się z silnikiem nie będzie działo.Jest mnóstwo nowych ciągników i myśle że wiele rolników by na to przystało na taką instalacje. A to chyba nie trzeba mówić że naprawa silnika w tych nowych ciągnikach np fendt, deutz fahr,new holland nie należy do najtańszych

janek , 2013-01-21 16:08:05

kolejki to najlepsza reklama, ale pytanie brzmi w jaki sposób instalacja LPG wpływa na żywotność silnika? w prostych i sprawdzonych silnikach wydaje się to dobrym rozwiązaniem (podniesienie mocy + oszczędności) ale już nowsze konstrukcje będą droższe w ewentualnej naprawie, osobiście nie spotkałem w Polsce ani jednego ciągnika siodłowego z LPG, na forach opinie są podzielone, a brakuje rzetelnych testów i badań

kissmy..., 2013-01-18 22:22:37

Podawane wyliczenia raczej odbiegają od tematu artykułu. Zastosowana instalacja pochodzi z samochodów ciężarowych i generuje 15% oszczędności kosztów eksploatacji. Podawane 800 godz ciężarówki pokonują w 3 mce. A instalacje takie we flotach TIR eksploatowane są od kilku lat. Tak więc przez ten czas silniki i ich pirerścienie+tuleje już dawno były by zużyte. Ale tak nie jest i instalacje te przynoszą zyski swoim właścicielom. A w naszym warsztacie montujeny kolejne instalację i są 3 tygodniowe koleki . Silnik TIRa raczej nie różni się od ciągnika rolniczego. Tak więc i w traktorze nie zużyją się cytowane pierścienie+tuleje a instalacja ta pomoże zwiększyc zyski polskiemu rolnictwu. Dla rozwiajnia wątpliwości że diesel z gazem jest mocniejszy oraz ma nizszą temperaturę spalin zapraszam na jazde próbną.

AutogazChojnacki, 2013-01-18 21:44:37

Mariusz. Ja gaz robię(właściwie parę) z wody(kranówy). Trzeba oczyścić wodę z minerałów i kamienia i jedziesz!

farmer wynalazca, 2013-01-17 19:31:04

Farmer wynalazca trochę źle obliczyłeś oszczędności bo spalisz połowę mniej ON czyli zamiast 10l to 5l na godz. ale do tego 5l LPG zatem od obliczonych przez ciebie oszczędności w sumie 22800zł trzeba odjąć 5x2.80x800 co daje już tylko 11600 zł które zostaną w kieszeni. I to licząc najbardziej optymistycznie. Niestety LPG też nie jest za darmo.

Mariusz, 2013-01-17 17:17:31

gwerty123 zakladając że piszecie prawdę to to przy 800 godzinach spalanie mojego ciągnika wynosi 10 l/godz przy paliwie 5,70 litr to daje 800x10=8000x5.70=45600 PLN
45600PLN trzeba podzielić na 2 bo 50% procen mam oszczędności na paliwie 45600/2=22800 oszczędności.Silnik kompletny do mojego ciągnika MMZ z pełnym osprzętem nie sam słupek kosztuje 16000 PLN/brutto to i tak jestem do przodu.A jak wymienię pierścienie i tuleje to jest koszt max 1000PLN. To się ma ni jak to traktorów zachodnich bo tam nik z rolników rąk nie wsadzi.Trzeba wiedzieć jaki traktor kupić i czy samemu potrafi się coś przy nim zrobić!
Pozdrawiam!

farmer wynalazca, 2013-01-12 19:26:58

"W wyniku testu polegającego na 800 godzinnej pracy dla każdego rodzaju zasilania
stwierdzono 3÷5 krotnie większe zużycie pierścieni tłokowych i tulei cylindrowej w silniku
zasilanym dwupaliwowo w porównaniu z silnikiem zasilanym klasycznie."

-Sławomir Luft
Stanisław Kozioł

qwerty123, 2013-01-12 18:18:20

"W wyniku testu polegającego na 800 godzinnej pracy dla każdego rodzaju zasilania
stwierdzono 3÷5 krotnie większe zużycie pierścieni tłokowych i tulei cylindrowej w silniku
zasilanym dwupaliwowo w porównaniu z silnikiem zasilanym klasycznie."

-Sławomir Luft
Stanisław Kozioł

qwerty123, 2013-01-12 18:14:32

całe szczęście, że w końcu Ci się udało złamać prawa chemii i fizyki, serdecznie gratuluję

Platon, 2013-01-12 00:23:00

rolnictwo staje się mało opłacalne bo za polskich chłopów wchodzą duże koncerny.Wynalazek ukaże się w odpowiedniej chwili. Najpierw trzeba pomyśleć nad patentem zrobić całą papierologię. Obecnie promowanie tego jest nie opłacalne, ponieważ wylądowało by wszystko w szufladzie jakigoś barona naftowego a nie o to chodzi! Już mi się znudziło bycie rolnikiem więc trzeba pomyśleć o emeryturze mam 35 latek a zaczynałem jak miałem 5 lat jazdę traktorem to już 30 lat pracy pora na emeryturę!
Pozdrawiam!

farmer wynalazca, 2013-01-11 22:51:06

to podziel sie swoim wynalazkiem,

kamil, 2013-01-11 21:36:23

Ja przerobiłem na wodór i parę która jest wytwarzana z wody destylowanej i wszystko działa jak trzeba! Moc zwiększyła się z 90 km do 130 km.

farmer wynalazca, 2013-01-11 19:32:16

przecież zawsze można podłączać i wymieniać butle lpg tak jak w wózkach widłowych

jacy, 2013-01-11 18:32:36



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


RYNEK, KONTRAKTY, KOMENTARZE


» WSZYSTKIE WYDARZENIA

EKSPERCI FARMERA

OFERTY

  • GORĄCE OFERTY:

  • GORĄCE OFERTY:

TU KUPISZ FARMERA

FORUM FARMERA

lokizom

Wasze już pewnie mój przegoniły. Od piatku ma być ciepło wreszcie i byc moze Toprex, ale czy nie za wczesnie na to jak wygladaja...

miwigos

Niesądze, ja tradycyjnie w depozyt