PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • arszczecin 2013-02-03 22:37:11
    pawelp, wiadomo ze przy 25 to se możemy hustawke przy domu postawić. masz rację ze mam trochę inny podglad na gosp bo u nas są one większe, głównie chodziło mi o fakt iż tam rolnicy stawiają biogaz, a u nas biznes. te kinde rniespodzianki są wszędzie, z jednej strony powinienem cieszyć sie ze wkoło mam ekotrawy, bo zwierzyną dostęp do nich ma, rolnicy nie wsciekaja się ze tam się pasa, z drugiej jak brakuje innych zbóż to wiadomo ze ona będzie u mnie.

    co do porównań. różnic wielkich w klimacie niemiec i polski nie ma, gospodarstwa są tu i tam, różnica tkwi w szczegółach.
    z tego co zrozumiałem ten znajomek stawiał biogaz w 100% za swoje, dofinans ma dopiero przy sprzedaży prądu. gdzieś już pisałem ze gdyby nie biogaz to kur krów i świń by nie bylo.
    cały czas wierzę ze u nas też się da,

    z drugiej strony, jesli u nas biogazownie 500kW stawia biznes i to jest już super i hiper wiadomosc, to .....świadczy tylko o " jakości" tego biznesu.
    w miejscowości krackow, czy też storkow, na mapach googla można zobaczyć, biogazownie postawił niemiecki biznes, po kukurydzę jeżdżą 100 km w jedną stronę, do drawsko pom, łobza
  • PawelP 2013-02-03 21:53:12
    Prawda jest taka żę w Polsce jest źle bardzo źle co kraj to obyczaj co region to inne warunki gospodarowania ja nie moge kukurydzy siać bo moge mieć niespodzianke i diostać zawału gdy zajade kosić znowu znajomi 50 km dalej sieją po 50 ha i żadko kiedy mają coś zniszczone a jeśli już to mało co arszczecin Nie prównuj Polski do Nimiec bo to niema sensu jak ja mam przy 25 ha swojeje ziemi postawić biogazownie ?? i powiem ci coś jeszcze jetem jednym z większych gospodaży w gminie i takich gmin wokół mnie jest kilka som tam więsi ,ale to pojedyńcze jednostki i co jak oni mają 50 ha to nie zachodzniopomorskie że wszędzie pola i nie niemcy inna kultura polityka i nawet wegetacja także co tu dóżo gadać jesteśmy dziwnym krajem na tle europy i tyle ;) Dodam że nimecy mają stałe taryfy i ceryfikaty na biogas.
  • yyyy 2013-02-03 20:06:57
    Wytkac to sobie mozesz dywan , a u nas nie moze tak byc i nie bedzie , a jakbys miał troche rozumu to bys wiedział dlaczego , wiec porównywanie nas do Niemiec jes bezcelowe a jedyna mozliwosc to wyjedz tam i zakładaj biogazownie
  • arszczecin 2013-02-03 16:29:41
    yyy yyyy yyyy, ja nie biadolę . ja wytykam różnice,
    PawelP napisał że się nie da. odpowiedziałem mu że sie da, że w innych krajach jest to normalne, wśród rolników, i że u nas TEŻ TAK MOŻE BYĆ. a ty wyskakujesz z jakimiś osobistymi problemami. nie podoba się. nie czytaj.

    @ jarki, niekiedy to po prostu łapy opadaja. ale czemu się dziwić jak społeczeństwo w mediach ( każdych ) jest ogłupiane a polityka to gra pozorów.

    zobaczymy czy 2014 będzie gdzie indziej
  • yyy 2013-02-03 15:53:53
    Wiec jak sam widzisz Twoje biadolenie nic nie pomoze BO TU JEST POLSKA!!
  • jarki 2013-02-03 15:51:58
    @arszczecin widzisz trafiłeś po to wymyślają żeby byli potrzebni gdyby zrobili po Twojemu wystarczyłby tłumacz
  • arszczecin 2013-02-03 13:46:35
    @yyyyy
    eee, widzisz daje sobie czas do końca roku na podjęcie decyzji.

    powiedz mi o czym mam opowiadać, o tym że u nas kurna nic nie można zrobić bo wszystko zarezerwowane jest dla biznesu? że nie wiadomo kiedy dostaniemy dopłaty, że wszyscy mają nas głęboko??
    przecież My to wiemy wszyscy.
    a może o tym iż u nas "UNIA wymaga kafelek w oborze? wiemy o tym.
    a tam ta sama unia tego nie wymaga, tam mogą być malowane ściany w oborze.
    yyy, mogę ci powiedzieć kto u nas buduje biogaz, bogaci biznesmeni którzy zapominają płacić za substrat, mający po 1000 ha i więcej.

    tam facet mając problemy ze zwierzyną , poszedł kupił flintę, rozwiązał umowę z kołem łowieckim i w przyszłym roku problemu mieć nie będzie.
    nasi durni politycy próbują wymyślić programy. programy które robią więcej złego niz dobrego.
    a wystarczy skopiować, przetłumaczyc akty prawne z De lub Fr , akty które działąją.
    Więc będę pisał od niemcach francuzach czy tez włochach, jeśłi zauważę że tam coś działa, a u nas nie.

    ten znajomy z de podjął decyzję o budowie biogazu w tym samym czasie co mój sąsiad. w De już biogazownia działa, sąsiad jeszcze walczy z biurokracją.
    masz rację TU JEST POLSKA
  • yyyy 2013-02-03 13:22:42
    TU JEST POLSKA!! a ty arszeczecin ciagle o niemcach , to moze sie przenies tam ?? jak Ci samsiedzi tak odpowiadaja?
  • arszczecin 2013-02-03 13:17:16
    Paweł, mam znajomych w niemczech, ponad 200 ha, mają kurnik na 35 tys, chlewnie na chyba 7 tyś, oborę na 60-70 krów ( ojciec z 3 synów, każde gosp osobno, ale razem ). wybudowali biogaz ( chyba 500 kW )jakieś 2 lata temu. ok 100 ha dzierżawią od sąsiadów, i chcą stawiać 2 biogazownie. mówi że tylko to się dziś opłaca. w 2012 spróbował energii z buraków i mówi że to jest najszybsza opcja.

    nie tylko kuku. cały odpad, wywar, wysłodki, serwatka, obornik, gnojowica sianokisz itp. A nawet jeśli tylko mono kuku to za chwilę będzie odpad z biogazowni co pozwoli nie psuć ziemi.
    tylko jeszcze nei widziałem u nas biogazowni rolniczej, spółkowe tak ;)
  • PawelP 2013-02-03 12:30:35
    Biogazownia dobra dla rolnika i środowiska ??? To tak na porządną biogazownie trzeba 140 ha kukurydzy sianej non stop w monokulturze co prowadzi do degradacji glebu. Dwa rolnik ma ok 130 sztu bydła ok 150 ha i co stawia dużom biogazownie i co da jeść tym zwierzakom???MYŚLCIE ludzie to jest nierealne bo by musiał z czegoś zrezygnować ,albo 2 krotnie powiększyć areał co dzisiaj jest nimożliwe!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.52.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!