PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • wielkopolska 2014-02-11 23:51:10
    Jak widzę Zagórskiego to mi ręce opadają przecież ten osobnik to tylko ciepłe posadki dla siebie szuka a podatnicy płacą czy ci nie wstyd Zagórski bajki opowiadasz od Balazsa się nauczyłeś .Chroń każdą nową partię od tych osobników bo to szkodniki polskich rolników tylko swój interes widzą . A teraz do Polski Razem Gowina się skradają jak hieny
  • żubr 2014-01-26 18:34:41
    Strefa euro to zwykły blef mający na celu ograbić państwa które jeszcze jakoś zipią.Pisanie że rolnicy znów skorzystają przysparza o mdłości i zaostrza konflikt między wsią a miastem.O jakie 100 zł do ha jednolita płatność była wyższa . Dostałem 300 zł więcej niż przed rokiem a mam więcej jak 3 ha więc gdzie jest reszta kasy? Zwykła propaganda ile to pieniędzy biorą rolnicy.Albo urzędas nie umie liczyć i nie ma pojęcia co się na wsi dzieje.
  • Baanzi 2014-01-25 10:31:21
    Wprowadzenie euro nie jest problemem zero-jedynkowym, są korzyści i straty. Chyba największą stratą będzie brak możliwości regulacji złotego do euro czy dolara, co jak wiadomo wpływa na eksport i import. Drugą stratą będzie, jak pokazuje doświadczenie innych państw, wzrost cen żywności. co wcale nie musi się przełożyć na wzrost dochodu rolnika, ale z pewnością rolnicy za to będą obciążeni społecznie. Czyli będzie jeszcze większa nagonka miasto na wieś.
  • Adaś 2014-01-25 10:14:59
    Wprowadzanie jednej waluty do krajów o różnym stopniu rozwoju gospodarczego jest głupotą. Wszyscy widzą jak to się skończyło w Grecji, Irlandii, Portugali. Nic nie przemawia za tym, żeby Polska odeszła od złotego.
  • jarki 2014-01-24 18:09:04
    @ukasz ja byłem i jestem euro optymistą a wiesz dlaczego-kogo
    dla moich DZIECI zobacz co dzieje się za wschodnią dranicą
    ja to dobrze pamiętam w POLSCE
    i nie twierdzę że eurokołchoz jest dobry ale pamiętam gorszy
  • ukasz 2014-01-24 14:02:29
    sama dobroć ta waluta euro tak samo jak miało same profity przynosić wstapienie do unii nie jeden teraz płacze zastanówcie sie troche a nie zaraz piszecie jakie to zyski z tego mieć będziecie
  • west 2014-01-24 11:41:41
    W swoim gospodarstwie posługuje się bardzo często przelicznikiem euro, bo sprzedaje zboża i rzepak na zachód, podpisuje kontrakty w których cena jest w euro, kupuje maszyny itp. Wprowadzenie euro wyeliminuje mi wahania kursów i związane z tym ryzyko.
    Nie wspomnę już o dopłatach których wysokość jest uzależniona od kursu, przeliczanie pomocy de minimims itp.
    Jeśli w odpowiednim czasie wejdziemy do strefy euro będzie to dla nas korzystne a rolnicy zyskają najwięcej.
    I najważniejsze na wakacjach za granicą nie trzeba będzie nosić dodatkowego portfela.
    Pokaże się w końcu jak wyglądamy na tle pozostałych krajów jeśli chodzi o zarobki i ceny, będzie bolało
  • kicaj 2014-01-24 11:15:52
    @baca 56 masz racje i pan Zagórski w tej kwestii sie nie myli,my rolnicy skorzystamy najbardziej ,a może zapytam przekornie stracimy najmniej,myśle że to jest właściwy tytuł.Jeżeli chodzi o oproc. kredytów tutaj baca ma również racje,miałem taką sytuacje w grudniu-kupiłem kilka ha od znajomych którzy wyjechali do niemiec,w związku z końcem dopłat do kredytów musiałem ich przegonić do polski na 1 dzień i tłumacząc im o tych naszych preferencjach oni robili wielkie oczy, bo u nich zwykłe kredyty to 3%,a preferencje np.termomodernizacja domu to od 0! do 1 %.ale to właśnie stopa procentowa w eurokołchozie.
  • rolno 2014-01-24 11:09:58
    Najbardziej obawiają się ci co pracują za granicą bo przelicznik byłby inny .Rolnik polski miał by dostęp do zagranicznych sprzedawców na przykład ciągniki itp .
  • baca56 2014-01-24 09:41:38
    Koleżanki i koledzy - może spokojniej z tą krytyką. Po pierwsze, przez ostatnie dwa - trzy miesiące p. Zagórski choćby na tym portalu zamieścił kilka interesujących wypowiedzi i analiz idących "pod prąd" oficjalnej zielonej propagandy i w moim odczuciu odzwierciedlających realną sytuację i problemy polskiego rolnictwa zwłaszcza w kontekście nowej unijnej siedmiolatki i jej chorej polskiej realizacji. Dla mnie to już jest dobra rekomendacja; nawet jeśli z tezami kolejnego artykułu nie zgadzam się od razu - to warto się przyjrzeć i przemyśleć.
    Kilka lat temu (nie chce mi się szukać dokładnie kiedy to było) przeliczono nam dopłaty po kursie 3,20 we wrześniu, a zaczęto wypłacać w grudniu, kiedy kurs sięgał 5zł/euro. To było wtedy, kiedy Goldman&Sachs spekulował polską walutą. To było dla nas korzystne?
    Przypominam sobie też sytuację, kiedy kupowałem używany ciągnik w Niemczech i musiałem zapłacić w Euro - przewalutowanie dodatkowo trochę kosztowało. Więc z wprowadzenia euro mielibyśmy też jakieś korzyści.
    Własna waluta oczywiście daje trochę więcej suwerenności, daje dodatkowe narzędzia państwu. Pytanie tylko, czy państwo chce i potrafi skutecznie tych narzędzi używać w naszym interesie. Tego już nie jestem taki pewien...
    Dalej - np. cena kredytu, warta rozważenia w kontekście choćby walki o polską ziemię.
    Tej walki dziś nie prowadzi się przy użyciu Armii Czerwonej czy Wermachtu...
    Kredytów preferencyjnych już nie ma, zresztą jak były to też mało i nie dla wszystkich.
    Kredyt komercyjny hipoteczny w euro (np, w Niemczech) jest o kilka punktów tańszy niż to, co możemy uzyskać w Polsce w złotówkach. Po części jest to kwestia właśnie waluty.
    Patriotyzm posługuje się pewnymi hasłami, ideami czy symbolami, to ważne, ale należy pamiętać że najważniejsza jest zdrowa, skuteczna gospodarka.
  • Rolnik z Wielkopolski 46 2014-01-24 08:50:10
    Pana Zagórskiego i podobnych jego wiekiem nie uczono patriotyzmu bo w programach nauczania zniesiono przedmiot Nauka o Polsce i Świecie Współczesnym tak jak zaczęto znosić obowiązkowe lektury naszych wielkich pisarzy a wprowadzano Harry Pottera. Moja Matura to rok 1966.
  • z. 2014-01-24 06:13:08
    ....jak świat światem żaden szarak nie zarobił na grzebaniu w portfelu.....grzebiących coraz więcej....czujnik od termometru leży na glebie pod lodem i pod śniegiem -10
  • Rolnik z Wielkopolski 46 2014-01-23 22:54:19
    Panie Zagórski taki z Ciebie ekspert i patriota. Zjedź z tej wielkiej Warszawy na wieś polską to zobaczysz kto tak naprawdę zarobi. Tobie też śmierdzi w kieszeni Polski Złoty to wy........j z tego kraju bo też zaczynasz jak Kowalski ze Szkolnej i wielu ale nie rolników co Ci lobbują. Nie nauczono Cię historii i nauki o Polsce i świecie współczesnym w szkole średniej nie mówiąc o wyższej bo podobno też kończyłeś z tytułem. Przypomnę Tobie w takim razie, że jednym z kryteriów suwerenności i niepodległości danego Państwa i Narodu jest posiadanie między innymi swojej własnej waluty.
  • jarki 2014-01-23 20:31:02
    Ciekawe ile procent produktów wytwarzanych w mieście jest eksportowanych ?
    Łącznie z gazami cieplarnianymi wytwarzanymi w biurach
  • krzysiek222 2014-01-23 19:42:45
    to jest tak jak z prognozowaniem zimy choćby tegorocznej trzeba ją przeżyć by móc o niej mówić

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.142.121
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!