PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • rol-nick 2014-10-26 16:15:22
    i dlatego po to, by tego szlamu uniknąć staram się kupować paliwko nieekologiczne w kolorze oleju napędowego, z firm biorących z Małaszewicz.

    Nie wytrącają się farfocle.
  • pic 2014-10-26 15:11:56
    W normalnym kraju paliwo zimowe jest dostępne, nim nastąpią mrozy. Redaktorek radzi, aby trzymać na zapasie olej z poprzedniej zimy. bzdura totalna i dom wariatów .Odżielny zbiornik na letni, na zimowy, na ad blue i każdy dwupłaszczowy.
  • s 2014-10-26 14:24:26
    Przechowuje paliwo 5 miesiecy i nic sie nie wytraca
  • T.B. 2014-10-26 14:04:37
    @rol-nick. Z tym szlamem to chyba przesadzasz. Może masz w domu spożywczy olej rzepakowy. Sprawdź czy się coś wytrąciło. Ważne żeby nie kupować oleju z niesprawdzonych źródeł. Z powietrza wytrąca się woda, dlatego w większych zbiornikach powinien być odstojnik, a paliwo pobierane nieco wyżej. Jak się woda skropli, lub coś innego to będzie na dnie.
  • rol-nick 2014-10-26 13:36:41
    paliwo zimowe pozbawione jest biokomponentów przez co dłużej da się je przechowywać.

    Letnie ma kolor moczu, bo olej dolany. Letnie poleży 3 miechy i już szlam się na spodzie osadza, że każdy lejek się zatyka nie mówiąc już o filtrach i przewodach w ciągniku...
  • synek 2014-10-25 08:07:01
    Dla ON czas przechowywania bez obaw o późniejszy zły wpływ na silnik to MAX. 3 mies.
  • maniek 2014-10-25 01:29:08
    kh, Kolego ON można przechowywać max 1 rok, benzynę pół roku, ja osobiście polecałbym przechowywać nawet nie dłużej niż połowę tych czasów, bo przekonałem się na własnej skórze że stare paliwo powoduje kłopoty i same straty!
  • Maks 2014-10-24 09:54:29
    warto zaopatrzyć się we własny zbiornik dwupłaszczowy do oleju napędowego wraz z układem filtracyjnym - mam sam taki z dwoma filtrami: 1 wstępny na 10 mikrometrów przed pompą i drugi za pompą - filtr/absorber wody z paliwa o filtracji 30 mikrometrów, chłonność 260ml, wymiana co 50.000l lub raz na 12 miesięcy. zawsze wymieniam przed zimą . Kupiłem od firmy eN-TANK z Leszna i mogę spokojnie polecić (www.en-tank.pl)
  • kh 2014-10-24 08:37:44
    r-nick, jak realizować dobre rady w tych warunkach? To bardzo proste. Mieć zapas zimowego paliwa z poprzedniej zimy, ew. tak jak napisał T.B. dodawać antydepresant zanim wejdzie do sprzedaży zimowy olej napędowy. Ja tak robię, tzn. zapas paliwa.
  • T.B. 2014-10-23 19:35:57
    Pozostaje samemu wlać dodatek przeciw wytrącaniu parafiny, zanim się wytrąci.
  • r-nick 2014-10-23 17:32:05
    Dobrze by było, gdyby autor przed napisaniem artykułu podzwonił po hurtowniach (nawet nie mówię o stacjach det,) i spróbował kupić olej zimowy. Niestety w naszych realiach gdy przyjdą tęgie mrozy , to CPNiarze będą wyprzedawać dopiero przejściówkę. Hurtownicy twierdzą, że nawet rafinerie zaczynają produkować zimowy, gdy mrozy są już faktem - a kiedy dotrą do klienta?. Dobre rady można udzielać tylko trzeba też napisać, jak je w tych warunkach realizować.
  • T.B. 2014-10-23 17:29:58
    Przy starszych ciągnikach z filtrem wstępnym siatkowym, np. mały szklany w C-360, lub zetorze starszej, generacji, MF problemy z paliwem nie istniały. Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby ciągnik zgasł, lub nie odpalił z powodu paliwa. W nowych z filtrami wstępnymi "jednorazówkami" z wkładem papierowym ten problem jest. Przekonałem się ubiegłej zimy. Nidy mi się nie zdarzyło, by filtr właściwy zaszedł parafiną.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.82.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!