PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • młyn 2014-12-30 09:37:57
    Śledzimy ceny zbóż na świecie i w Polsce na bieżąco, a że jest w Polsce za dużo mocy produkcyjnych w młynach to walka na rynku mąki odbywa się na ceny, niestety czasem dumpingowe. Maleje liczba piekarni rzemieślniczych, rośnie produkcja pieczywa mrożonego. Małe młyny mają mniejsze koszty i to z nimi musimy konkurować. 80% ceny mąki to zboże. Niech producenci zbóż tworzą bazę magazynową, a poza tym niech łączą się w grupy negocjacyjne. Za zachodnią granicą jest wyraźny podział na producentów i przetwórnie a pomiędzy nimi pośrednicy z magazynami. W Polsce młyny muszą zajmować się kupowaniem bezpośrednio od producentów i magazynowaniem, więc nie należy się dziwić, że dodatkowo biorąc kredyty na zakup większych ilości w okresie żniw oczekują na tyle niskich cen, które pokryją wszystkie te koszty.
    Pozdrawiam
  • ekojajo 2014-12-29 11:06:24
    Tak to prawda,świętokrzyskie to specyficzny rejon.Same próżnioki i handlarze.Jak ktoś coś hoduje to jest uważany za wariata .W okolicy same ugory,ale ziemi nie dokupisz.Zazdrość i pogarda dla rolnika na każdym kroku od kierownika ARIMR po sąsiada.Najlepiej siedzieć pod sklepem i narzekać razem z nimi.Jeszcze Sandomierz z sadami i Opatów,bo ma lepsze ziemie,ale Kielce,Staszów,Busko,Pińczów to XIX wiek.
  • z.. 2014-12-29 10:33:07
    Mój dzień zaczynam od notowań na giełdzie nie tylko zbożowej.
    I ciągły ból głowy bo w świętokrzyskim ceny stale najniższe. Więc żeby handlować przyzwoicie stały taniec na linie.Najbardziej mnie wkurza, że wszelkie firmy skupowe mają zmowę w tym temacie. Ostatnio np. Dossche Kalisz i Maków Maz o 50 zł w gorę w porównaniu do Sandomierza- ta sama firma.
    Wszystko ziarno ode mnie MUSI wyjechać kupę kilometrów im dalej na północ czy zachód tym dla kieszeni lepiej. Tylko większymi partiami dobrego ziarna można uzyskać lepsza cenę. I ciągły ból głowy żeby się dobrze wstrzelić. Na naszym terenie trudno jest o kontrakt wcześniejszy, na przyszły plon.
  • ikcomas 2014-12-29 09:11:22
    zdublowało mi się, prawidłowy komentarz:
    @zbożowiec "Liczący się producenci śledzą notowania nie mniej pilnie, niż firmy skupowe" ilu takich jest? 1%, 3? Może w zachodniopomorskim więcej osób czyta notowania. U mnie na wschodzie nie znam drugiej osoby oprócz mnie, która mniej więcej orientuje się w notowaniach giełdowych. Zazwyczaj konsultuję się z kilkoma kolegami kiedy czyścimy magazyny. Puszczamy wtedy dużą partię towaru i negocjujemy ceny. Podmioty skupowe doskonale nas znają i wiedzą, że my się znamy. Jeśli nie będą z nami negocjować tylko cena w cenniku to konkurencja zrobi to chętnie. Ale takich jest kilku, reszta przywozi po 2 tony i są zadowoleni, że potrącono im tylko 3% z cennika.
  • ikcomas 2014-12-29 09:06:42
    @zbożowiec "Liczący się producenci śledzą notowania nie mniej pilnie, niż firmy skupowe" ilu takich jest? 1%, 3? Może w zachodniopomorskim więcej osób czyta notowania. U mnie na wschodzie nie znam drugiej osoby oprócz mnie, która mniej więcej orientuje się w notowaniach giełdowych. Zazwyczaj konsultuję się z kilkoma kolegami kiedy czyścimy magazyny. Puszczamy wtedy dużą partię towaru i negocjujemy ceny. Podmioty skupowe doskonale nas znają i wiedzą, że my się znamy. Jeśli nie będą z nami negocjować tylko cena w cenniku to konkurencja zrobi to chętnie. @zbożowiec "Liczący się producenci śledzą notowania nie mniej pilnie, niż firmy skupowe" ilu takich jest? 1%, 3? Może w zachodniopomorskim więcej osób czyta notowania. U mnie na wschodzie nie znam drugiej osoby oprócz mnie, która mniej więcej orientuje się w notowaniach giełdowych. Zazwyczaj konsultuję się z kilkoma kolegami kiedy czyścimy magazyny. Puszczamy wtedy dużą partię towaru i negocjujemy ceny. Podmioty skupowe doskonale nas znają i wiedzą, że my się znamy. Jeśli nie będą z nami negocjować tylko cena w cenniku to konkurencja zrobi to chętnie. Ale takich jest kilku, reszta przywozi po 2 tony i są zadowoleni, że potrącono im tylko 3% z cennika.
  • zbożowiec 2014-12-28 11:20:07
    Młyny nakupiły taniej pszenicy w żniwa, oraz we wrześniu i teraz trzymają niską cenę, bo mają zapasy. Na bieżąco uzupełniają tym, co przywożą desperaci przyciśnięci potrzebą. puki nie ujrzą dna w swoich silosach, nie podniosą ceny.
    Paszarnie, jak cargil, dosche, wipasz mają duże zapasy taniej kuku, którą sami im zawieżliście za bezcen.
    Nie zgodzę się z @toro, że rolnicy nie śledzą na bieżąco giełd. Liczący się producenci śledzą notowania nie mniej pilnie, niż firmy skupowe. Niestety, to skupujący decydują o cenie, bo wśród rolników nie ma takiego zgrania. Ci, którzy nie śledzą, tylko wiozą za tyle, ile kto da, sami są sobie winni, a dodatkowo psują rynek innym.
  • anarchist 2014-12-28 00:59:44
    ma pan racje z tymi podmiotami skupowymi taka sama banda jak ten kraj ale jest male ale mieszkam kolo wroclawia i auta nie chca wozic odemnie pszenicy do portu po120 plnod tony.a w zniwa pod kontrakt sprzedalem po 700 pln netto 1000 ton
  • toro czyli Tomasz Roszkowski 2014-12-27 21:27:40
    od autora: do @STEFAN. Rzadko odpowiadam na komentarze pod moimi tekstami, nawet bardzo rzadko, a od jakichś dwóch lat wcale- z różnych powodów. Dzisiaj odpowiem i podejmę polemikę jeżeli ktoś byłby zainteresowany dyskusją ze mną. Po pierwsze panie STEFANIE dziesiątki razy pisałem w swoich komentarzach, że jak na świecie ceny zbóż rosną to u nas rosną ale z kilkutygodniowym opóźnieniem, natomiast jak na świecie spadają to w Polsce spadają od razu, albo nawet szybciej. Dlaczego? Odpowiedz chyba jest prosta. Podmioty skupujące zboża w Polsce doskonale i na bieżąco znają sytuacje na rynkach światowych i wykorzystują niewiedze naszych producentów. Odpowiedzmy sobie szczerze. Ilu polskich producentów np. pszenicy śledzi na bieżąco jej ceny na świecie? Odpowiedź- moim zdaniem bardzo, bardzo mało. A ile firm skupowych śledzi światowe ceny na bieżąco? Odpowiedź: Wszystkie. Wniosek: przewaga podmiotów skupujących polega m.in. na tym, że odpowiednio szybciej reagują na zmieniająca się rzeczywistość i próbują wykorzystać niewiedzę sprzedających, czyli WAS PRODUCENTÓW!!!!. Tak się dzieje od lat, niestety.
  • amaltyk 2014-12-27 13:34:21
    Nie wiem dlaczego przejmujecie się pseudo analitykami BGŻ ? Zawsze się mylili ot choćby ostatnie wzrosty które zaklinał BGŻ że nie będą i jak zwykle się pomylili . Jak jeszcze spojrzeć kto jest tymi "analitykami" to się okazuje że jak sami nie prowadzą skupu to są umoczeni w spółkach eksportowych więc co mają powiedzieć że będzie tylko drożej to by im nikt nie sprzedał więc blefują ile wlezie . Tam kłamca kłamcę podaje a jedyna prestiż tam pozostał to tylko nazwa BGŻ bo niby bank ale jak widać jak będą tak manipulować to rolnicy zbankrutują i wtedy cały bank kaput .
  • wino 2014-12-27 13:03:30
    Analitycy opowiadają bajki to są dekle nie mający o niczym pojęcia sprawiają że chciałbym mieć więcej niż dwa palce środkowe banda debili.
  • STEFAN 2014-12-27 09:24:50
    Jeszcze jedno pytanie? -jeśli można- dlaczego analitycy np BGŻ opowiadają o rekordowych zbiorach zbóż w Polsce? Niech zrobią analizę ile jest pszenicy konsumpcyjnej - takiej powyżej 12,5% białka, bo takiej w Europie nie jest dużo, dlatego porty wykupują właśnie takie zboże. Ciekawe ile zostanie takiej pszenicy w kraju?
  • STEFAN 2014-12-27 09:04:19
    Wszystko pięknie panie Tomaszu - tylko jedno pytanie - kiedy obudzą się polskie podmioty skupowe ? Ceny jakie proponują są poniżej krytyki. Sytuacje ratują porty, ale koszty logistyczne psują cenę i na jedno wychodzi a koło się zamyka!!! Kiedy ktoś z tym zrobi porządek?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.243.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!