PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • Remsy 2017-12-29 11:04:09
    Moim zdaniem bardzo dobrym rozwiązaniem są silosy żelbetowe. Od dwóch lat wykorzystuje takie z firmy Śpiewak. Rozwiązanie jest jak najbardziej praktyczne i silosy przystosowane do magazynowania sporej ilości materiałów sypkich. Cóż trzeba wybierać takie firmy, które oferują kompleksową realizację, taką od a do z
  • Jerzy 2017-10-16 13:50:05
    Dobre silosy zbożowe mają tu https://buttimer.pl/silosy-zbozowe-co-warto-wiedziec.html, kupiłem od nich. Są bardzo pojemne i dobrze wykonane, dodatkowo teraz dobre ceny są.
  • Ojciec Piwosz 2015-01-29 12:20:41
    Mój silos jest uniwersalny, nic się w nim nie zepsuje, jest w dobrych wymiarach, 0,5 l wódki - najpierw się opróżni, potem rozleje winko, samogon i inne trunki, ale jest wielokrotnego zużycia, a jeśli się rozbije, do skupu. A z takiego silosa? Blacha na przetop, a płyta? albo leży, albo na gruz. I ile drożdzy taki silos od mojego? Za dopłaty z 20 ha, to takich silosów mogę kupić, że taki 25 t. przez rok zapełnię. A wy róbcie. róbcie. hehe
  • inż 2015-01-26 09:28:44
    @kacap Moim zdaniem masz rację. Sam też sporo się nad tym zastanawiałem czy pobudować magazyn płaski czy baterię silosów i chyba jednak wybiorę magazyn. Zgadzam się ze wszystkimi punktami które wymieniłeś dodatkowo dodając od siebie takie zalety magazynu płaskiego jak: 1) cały czas mogę kontrolować jakość zboża przetrzymywanego w magazynie. 2) uniwersalność. Nawet gdy kiedyś mi odbije i postanowię się przebranżowić (ziemię wydzierżawić i pójść w usługi, albo w warzywnictwo czy hodowle ślimaków :P) to mam budynek który mogę dowolnie wykorzystać. W silosie niestety mogę przechowywać tylko zboże i nic poza tym.
  • kacap 2015-01-26 08:22:38
    Sam stoję przed dylematem co wybrać kompleksową baterię 4 po 200 ton plus cały pełny osprzęt, wieża, kubełki, cała masa przenośników, kosz itp. czy jednak budować płaski magazyn. Jeden płaski mam i wjeżdżasz do środka z przyczepą 10 ton, fik do góry i pusta ciągnik wraca na pole , drugi łycha podgarnia, zaś załadunek na tira przy wywozie to ok. 30 łyżek czas ok. 40 minut. Zalety silosów mniejszy koszt, wady po kilku latach problemy z przenośnikami, korozja, wilgoć, mnóstwom prądu do obsługi, uciążliwe czyszczenie, przy budynku, magazynie płaskim wiekszy koszt, za to niższe koszty eksploatacyjne inna jakość zboża, uniwersaLNOŚĆ itp. co o tym sądzicie ???? Moze @ autor niech się wypowie jakie jest jego zdanie ?
  • BANK 2015-01-26 08:04:51
    @autor, na suszarnię o wys 4,6m i pojemności 10 m3 mieszcząca 8 t zboża powiatowy UNB zażyczył sobie uzyskania pozwolenia i nie było odwołania. Tymczasem obok stoi z ładunkiem na czterech kołach i na nieutwardzonym gruncie niemiecka przyczepa o ładowności 25 ton i nic się nie dzieje! Porypany kraj i jego prawo. Zamiast takiego silosiku lepiej kupić dobrą przyczepę, albo zbiornik po cemencie. Taniej i nie trzeba pozwolenia.
    Co do twierdzenia @Foxterier miałeś rację, przepraszam.
  • fiero 2015-01-26 08:00:36
    Silos silosem, ale niech też ktoś powie o jakości przechowanego ziarna, wiekszość osób mając zwykły silos to w nich zamiast przechowywać kisi ziarno, na górze sam korzuch i pleśń. Sam bin to dopiero początek wydatków, a jeszcze trochę trzeba się nauczyć przechowalnictwa.
  • autor 2015-01-25 22:27:43
    Silosy do 30 m3 pojemności i o wysokości nie przekraczającej 4,5 m wymagają tylko zgłoszenia (fakt za dużo to się w nich nie zmieści).
    ... a @Foxterier miał na myśli raczej magazyny płaskie a nie silosy płaskodenne. Ponadto nie wszystkie silosy płaskodenne mają ażurową podłogę na bloczkach, to typowe rozwiązanie dla BIN-ów, które ma też kilka wad. Inni producenci w silosach płaskodennych np. stosują betonowa podłogę z kilkoma kanałami napowietrzającymi. Każdy system ma swoje wady i zalety, ale większość rolników z którymi rozmawiałem, mających silosy płaskodenne, drugi raz wybrałaby raczej silosy lejowe - argumenty: łatwiejsze opróżnianie, nie trzeba ich czyścić, ale przede wszystkim narzekali na problem podchodzenia wilgoci od dołu. Oczywiście barierą jest cena.
  • BANK 2015-01-25 16:21:30
    @Vlad, moim zdaniem, nailepsze jest połączenie silos plus płaskie. @Foxterier, mylisz pojęcia kolo! Płaskie mają podłogę ażurową na wys ok. 20 cm nad betonem i lepiej nadają się do przewietrzania, niż te z lejem wysypowym. Tak samo z załadunkiem mniejszy problem, gdyż przy tej samej pojemności są niższe, niż te z lejem. Problem stanowi natomiast rozładunek.
    @autor mały silos, to znaczy jaki nie potrzebuje pozwolenia na budowę? Uzyskasz takie zapewnienie od Nadzoru Budowlanego? Tam każdy ch. na swój strój interpretuje przepisy!
    Każdy producent bagatelizuje koszty fundamentów, aby namówić klienta na zakup. śchody zaczynają się, gdy napiszesz zgłoszenie, a N.B.przyśle ci decyzję (bez możliwości odwołania), że masz uzyskać pozwolenie. Zbudowałem w kolejnych latach cztery sześćdziesiątki i dwie 130-stki i zgadzam się z kalkulacją @ANdRew.
    Z całym szacuneczkiem - @autor, jak wybudujesz tę baterię, to będziesz ekspert, a puki co, to dla mnie ekspert @ANdRew. Ja w tym roku mam iść na kurs pilotażu , co nie znaczy, że jestem lotnik.

  • autor 2015-01-25 14:58:54
    W artykule podano koszt budowy fundamentów metodą gospodarską pod mały silos płaskodenny, na podstawie informacji uzyskanych od producenta jednego z silosów co też potwierdzili rolnicy. @ANdRew proszę zauważyć, że mały silos nie potrzebuje pozwolenia na budowę, w przypadku baterii silosów, koszty pozwoleń na budowę to nie to samo co koszty fundamentów.
    Do @bank - w tym roku będę budował baterię silosów w swoim gospodarstwie, może to nie to samo co psia buda, ale zawsze coś.
  • Foxterier 2015-01-25 14:56:24
    No nie wiem czy płaskie są takie fantastyczne. Nie ma możliwości kontroli warunków, tzn przewietrzania tylko trzeba gibać łyżką z miejsca na miejsce. To samo się tyczy załadunku. Wszystko ma swoje plusy i minusy, a każdy ma swoją koncepcję. Nie ma rozwiązań idealnych
  • Vlad 2015-01-24 22:59:15
    Najlepsze silosy to magazyn płaski koniec tematu :)
  • BANK 2015-01-24 20:42:13
    @ANdRew, co ty się dziwisz. To piszą ludzie z miasta, którzy nawet psiej budy w życiu nie zbudowali. Im się wydaje, że chłopu nawet silosy za friko rosną.
    Swoją drogą ANdRew, realna kalkulacja.
  • ANdRew 2015-01-24 19:12:11
    Szkoda że autor artykułu nie przygotował się za dokładnie z kosztów budowy silosów...
    koszt budowy 3 silosów 75 t płaskodenne z systemem załadunku żmijkami firmy X kosztował ok 55 tys zł netto a koszty wykonania płyty (z wymianą gruntu pod płytą-uwarunkowania lokalne) 25 tys netto, pozwolenie na budowę (projekt, mapa do celów projektowych) kierownik budowy, wytyczenie i mapa powykonawcza to kolejne ok 8 tys zł.
    powodzenia w wykonaniu płyty za 1600zł...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.225.59.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!