PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • dzek 2015-08-17 23:01:47
    Ten ktory przy tym pracuje,calkowicie zgadzam sie z rolnikiem z zulaw,
  • roll 2015-01-15 20:51:07
    daj boze bo chcialbym kupic ale oczywiscie w normalnej cenie nie tej co jest teraz ,u mnie nawet po 100tys ha,bym musial nie znac wgl matematyki by dac tyle za ziemie ,czekam na obnizki
  • rolnik z żuław 2015-01-15 20:36:02
    po 2016 będzie wielkie zdziwko :) ,że żaden obcokrajowiec tej ziemi nie chce. Trzeba być idiotą,żeby kupować ziemię rolną drożej niż u siebie w kraju (bo mamy już drożej jak w Niemczech,Francji i wiele innych krajach EU) Mogło by się to opłacić jedynie wtedy,gdy zyski byłyby znacznie większe ,ceny nawozów,środków ochrony roślin mamy podobne,droższe maszyny,paliwo, bo wszędzie mają zwroty do 60% najmniej Niemcy 40% (nie licząc Polski 0,95gr) no i jeszcze kwestia dopłat w Polsce są bardzo niskie. Chciałem tylko powiedzieć, że który obcokrajowiec chciał kupić ziemie w PL to zrobił to pod koniec lat 90" a teraz jest to już nieopłacalne. W mojej okolicy jest wielu obcokrajowców którzy wykupili za 2 tyś. zł/ha upadłe wtedy PGRy Oczywiście kupują jeszcze ziemię ale w rozsądnych cenach. Znam wielu polskich rolników,którzy wielokrotnie przebijali cenę deklarowaną przez obcokrajowców ;) Według mnie ta wariacka cena ziemi w 2016 roku zacznie spadać i będzie zbliżona do ceny GUS.pozdrawiam














  • kiełek83 2015-01-14 23:39:32
    Ps. OBUDZ SIE POLSKO cz. 8
  • kiwaczek71 2015-01-14 23:18:08
    NASZA Racja ich spokój!!!
    To jak rzut broną przez dach (to taka abstrakcja a raczej metafora -kumasz sami swoi,, nad Niemnem....)
    Tylko z tego co nam ulży....
    Polecam na you tube ,,obudź się polsko" to taki materiał z vhs-u początku lat dziewięćdziesiątych który ponownie nabiera sensu -jak to rozgrywa się u steru władzy....
    POLECAM LEKTURĘ.....
  • kiwaczek71 2015-01-14 23:12:47
    @gospodarz 4,45ha To fakt, iż przedsiębiorcy traktują rolnictwo jako ostoję na owy czas (czas dopłat) i nieruchomości ziemskie jako inwestycję w przyszłość. Taki to już biznes....
    Trudno przewidzieć jak to będzie po ochronie na kupno ziemi przez cudzoiemców....
    Nie był bum szczery wobec Ciebie jak bym zareagował na fakt gdyby mi ktoś zaproponował za te 4.5ha za parę latek ze 4 stówki? Na odpuszczenie krwi moich czytaj- Twoich przodków.....
  • gospodarz 4,45ha 2015-01-14 22:38:51
    kiwaczek71 Staram się rozwijać ale startować z 4,45 ha ziemii z czego 1,07 ha to łąka to jest wyczyn..Dopłaty są po to tylko aby ci wielcy obszarnicy co mają od 100 ha a zwłaszcza ci z wiejskiej co mają dużo ha i nie mają pojęcia jak wyglada pszenica mieli na czym kokosy zbijać na wydzierżawionej albo kupionej za psi grosz ziemii od ANR..Wziąłbym i ze 100 ha dzierżaw ale pytanie po jakim czasie padne na zawał albo bank mnie zlicytuje..To już nie te czasy,że ziemię za bezcen się dostawalo do obróbki za przysłowiowy worek ziemniaków..Dopłaty spowodowały wzrosc ten o 100 a nawet więcej procent ale nie dla rolników tylko dla pośredników i przedsiębiorców..Ziemia przed wejściem do uni w mojej okolicy kosztowała od 10 do 15 tysi za ha 2-3 klasy a obecnie nie którzy wołają za hektar 3 klasy od 70 do 120000zł..Więc gdzie tu przelicznik ekonomiczny?No chyba,że marycha na 3 ha nacele lecznicze jak to u jakiegoś posła brata było..
  • kiwaczek71 2015-01-14 22:28:21
    @lotczik z tym lataniem był bym ostrożny??
    Nie zawsze jest tyle szczęśliwych londowań co startów.....
  • lotczik 2015-01-14 22:13:31
    Ja mam zamiłowanie do latania, ale nie stać mnie na samolot
  • kiwaczek71 2015-01-14 22:11:31
    @gospodarz 4,45ha zgadzam się z Tobą na całej fali. Mało, co tam- nie wielu jest takich kolesi co czują zapach ziemi i solą w oku jest ten chory układ miasta a raczej rządzących do Wsi....
    Z przykrością muszę stwierdzić, iż gospodarzenie na niewielkim areale (chyba że pod szklarnią lub niszą jakieś śmieszne zioło...) z ekonomicznego podejścia nie ma szans na przetrwanie :(
    Jak śmieje się warszawka, patrioci umierają w gumofilcach.....
    Przykre to stwierdzenie lecz zasadne kolego.....
    Ps. ja mam to szczęście że życie ułożyło się tak, iż mam na czym się rozwijać...
    pozdrawiam kolego.
  • gospodarz 4,45ha 2015-01-14 21:37:06
    Tak Grzesiek..Mam zamiłowanie do gospodarzenia ale nie stać mnie na zakup ziemii,do przetargów nie startuję bo z czym?Na programy się nie łapię a o kupnie już nie wspomnę..Dzierżawy nie wezmę,bo w mojej okolicy są osoby co mają najwięcej od 3 do 6 ha i ci przeważnie prcują i tylko z doskoku ziemię obrabiają albo dzierżawią i mają wszystko gdzieś.W okolicy jest gość co daje za ha 2000zł do łapy i dopłaty do rolnika i w ten sposób ma ok 100ha ziemi nawet ci co mają po 30,40 ha z nim przegrywają..Z banku dostanę 100000zł pod zastaw gospodarstwa ale pytanie co ja za to kupię?1,3 ha ziemii 3 klasy?A co ja na tym posieję,żeby mi na życie stykło,że o racie kredytu już nie wspomnę?
  • grzesiek 2015-01-14 20:42:13
    gospodarz? na 4,45?
  • gospodarz 4,45ha 2015-01-14 20:22:29
    To są stawki dla gospodarstw od 100 wzwyż,my mali będziemy musieli sprzedać ziemię i wyjechać robić za granicę,bo z tego co na szybko obliczyłem to nie mając średniej wojewódzkiej i nie korzystając z pomocy PROW i innych pozostaje mi kupić sobie sznurek i się powiesić...
  • Daro 2015-01-12 19:16:24
    Kolega "U2" zapewne nie z sektora rolniczego... Więc wytłumaczę, aby produkcja opłaciła się realne byłyby stawki w wysokości 100-120 euro. W innym przypadku trudno jest spełnić wszystkie warunki stawiane prze UE, i dodatkowo wyjść na "zero". Warto nadmienić, iż owe 70 euro spowoduje spadek cen w skupach żywca wołowego. Ponieważ rolnik dostał dopłaty więc i tak ma dobrze...
  • U2 2015-01-12 12:43:41
    Ile by nie dali wiecznie mało.Może 700 zamiast 70,czy też mało?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.156.51.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!