PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KOMENTARZE

  • Marcin 2016-03-28 20:50:04
    Powiem tak.Nie rozumie tych waszych kłótni o wyższości zachodnich maszyn nad naszymi czy innymi z europy wschodniej.Przecież to jasne że w latach 80-tych rozwój technologiczny na zachodzie był na wyższym poziomie i stąd ta wytrzymałość.Nie znaczy to że np inne maszyny to shit.Sam mam Zetora 7011 z roku 83 z oryginalnym przebiegiem ponad 12 tyś. mtg bez remontu silnika.Jedyne co w nim siadło to osprzęt tj.pompa paliwa jest już chyba trzecia,pompa wodna też druga albo i trzecia i chłodnica wymieniona na tą z C-360 bo oryginalna się rozsypała.To tylko maszyny i równie dobrze psują się i zagraniczne i krajowe.U mnie we wsi jest koleś który w swoim życiu miał już chyba każdy ciągnik jaki wyprodukowano.Nie ma reguły.Wszystko potrafi dojechać więc....Dobra koniec tego.Święta są.Jeszcze.Zdrowych Wam :)
  • jeffi 2016-03-27 23:46:04
    Musiałeś się ostro napocić pisząc ten wywód. Od razu widać, że ilość jak to napisałeś "nastukanych" godzin nie idzie w parze ze znajomością języka polskiego. Lepiej jednak zostań przy "stukaniu" tychże godzin i nie męcz siebie, a co najważniejsze innych swoim niezrozumiałym bełkotem.
  • Sinecod 2016-03-27 18:03:57
    Jak ja uwielbiam wypowiedzi że "muj ursus ma pińdziesiont lat, kapitalka zrobiona 10 lat temu za grosze i posłurzy jeszcze hohoho!"... Ja pracuje na JD 6430 premkum który od 2009 roku nastukał 12 000 godzin, co daje w przeliczeniu na rok 2000. Najbardziej styrany u mnie jest 6320 który nastukał 38 000 godzin i nadal stuka. Oczywiście każdy gada że "nowe to plastikowe i po 10 latach nic z tego nie będzie" tylko biorąc pod uwagę że u mnie jeden ciągnik nastukał więcej do tej pory niż te ursusiny przez 50 lat, mając co najwyżej 8 poważniejszych awarii, lepiej kupić coś porządnego niż ciągle mieć jakieś problemy. Znajomy kiedyś kupił 2 nowe 1614, dzisiaj mówi ze to jedna wielka pomyłka bo jakby o nie nie dbać to co 700 godzin coś się rozsypuje i tylko koszty za kosztami. Więc co z tego że tanie i części dostępne od ręki skoro wytrzymałość 3-4 razy mniejsza od konkurencji? Dla porównania Ferguson 8480 którego kupił później, ma dzisiaj nastukane 14 000 godzin i nic mu nie dolegało do tej pory. NH TM to najbardziej udane i najtwardsze maszyny jakie zostały stworzone, choć według mnie i tak najlepszy z tamtych lat jest Fendt Favorit, ale takich maszyn już nie robią bo po co skoro polakowi sypnie się dotacjami a on nakupi najwięcej ciągników w UE. W tamtym roku zarejestrowano 12 303 nowe maszyny. Dla porównania w takich Czechach w tamtym roku zarejestrowano około 2300 ciągników WSZYSTKICH MAREK. W rekordowym roku było ich zaledwie 2480 sztuk...

    Zresztą kupując używaną maszynę, choćby najbardziej pancerną taką jak Fendt Favorit, NH TM, Fendt Favorit trzeba się liczyć z faktem że swoje to przerobiło w życiu i często to co robią u nas w kraju to jest ułamek tego co wykonywały kiedyś. A skoro tak to trzeba się liczyć z naprawami, mniej lub bardziej poważnymi. Tylko kompletny Janusz mógłby uwierzyć że taki przykładowy NH TM 155 z 2002 roku ma nabite jedynie 3128 godzin i nie był nigdy "pizdowany". Adekwatna sytuacja do tych Passatów 1.9 TDI z przebiegiem 175 000 km "pod kocem trzymanych"...
  • T.B. 2016-03-27 12:17:14
    Panowie silnik w tych ciągnikach stanowi najmniejszy problem. Trafiają się wolnossące 6-tki w ciągnikach 90-120 km. W takich warunkach silnik trudno przeciążyć dlatego jest bardzo trwały. Problem stanowi osprzęt silnika, sprzęgło i skrzynia. Wysiadają elementy takie jak alternatory rozruszniki, tarcze sprzęgłowe sprzęgła i skrzyni biegów, pompy hydrauliczne. To, że silniki w iluś procent egzemplarzach wytrzymały 30 tys, nie oznacza, że nic nie było robione i określone nakłady nie były poniesione, by ciągnik do tego przebiegu dotrwał. Ceny części zamiennych równają do dzisiejszych nowych odpowiedników. Jeśli nowy porównywalny New Holland kosztuje ponad 200-300 tys netto, to też drożeją części do tych starych. Pompa hydrauliczna koło 10 tys, chłodnica 7 tys. W przypadku używanego sprzętu z przebiegami ponad 10 tys, nie znasz dnia i godziny kiedy coś wysiądzie i musisz być finansowo przygotowany na usterki po kilka tys. Poważniejsze problemy bywa, że można z pewnym wyprzedzeniem przewidzieć i zaplanować naprawy.
  • Gonzo 2016-03-27 10:55:18
    Banan, cebulaki to zazwyczaj nowymi fendtami i john deerami jeżdżą. W końcu na warzywkach najlepsze dochody. Ursusami latają małorolni co jakiegoś świniaczka hodują za 3,6 za kg ;).
  • HG 2016-03-27 08:58:25
    Mój Fortschritt ZT 323A miał 30 tys zrobione bez awarii i większych napraw do czasu aż nie padł silnik, ale remont kosztował grosze. A i ciągnik 120 KM we względnym stanie za 30tys zł można kupić stosunek cena/jakość/wytrzymałość nie do pobicia :)
  • Kandil 2016-03-27 08:19:42
    Na agrotechu w Kielcach był Case Magnum 7140 który pierwszy remont silnika miał po 37 tyś mth, który ursus tyle wytrzyma?
  • Banan 2016-03-27 01:15:59
    @dyszel tak tak, popracuje, jak będą go odpalać raz na tydzień w muzeum. Silniki zachodnich ciągników jak Ford wspomnianego new hollanda, john deere czy mwm w fendtach wytrzymują po 15-20 a nawet więcej tysięcy motogodzin bez remontu, ursus czy zetor w tym czasie będzie potrzebował kilku kapitalnych remontów silnika o ile nie wyląduje na złomie przy takim przebiegu.
    Miałem okazję pracować valtrą T130 z przebiegiem 10 tysięcy motogodzin, od nowości miała wymienione dwie chłodnice i alternator, teraz ma pewnie około 13k i z tego co widzę nadal chodzi jak igiełka...
    A wy dalej marnujcie zdrowie na ursusach i zetorkach cebulaczki ;)
  • tysiak 2016-03-26 23:10:58
    @dyszel ile motogodzin nim zrobiłeś przez te 46 lat ?
  • tysiak98 2016-03-26 23:04:04
    @dyszel i motogodzin nim zrobiłeś przez te 46 lat ?
  • paqwel 2016-03-26 22:10:01
    Tm ,może i tak ,ale w tych nowszych barachłach to 4 lata i praktyczne większość części do wymiany.
  • VDAN 2016-03-26 19:57:25
    DYSZEL - ZGADZAM SIĘ W 100%.
  • dyszel 2016-03-26 19:41:36
    Dobrze napisane "posłuży jeszcze przez lata" ile? 2-3? starsze ciągniki typu ursus, zetor o nich można napisać służą kilkanaście do kilkadziesiąt lat mój ursus ma dokładnie 46 lat i popracuje jeszcze dłużej niz ten new holland ze zdjęcia

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!