W Cannes w dniach 8-11 marca 2011 r. ponad 18 tys. światowych liderów branży nieruchomości miało okazję zapoznać się z największą ofertą polskich gruntów inwestycyjnych pochodzącą ze wszystkich Oddziałów Terenowych i Filii Agencji Nieruchomości Rolnych.

ANR po raz pierwszy zaprezentowała się w tak szerokiej formule w tegorocznej edycji targów MIPIM. Agencja zaoferowała w Pałacu Festiwalowym pakiet 669 działek inwestycyjnych przeznaczonych pod zabudowę przemysłowo-usługową, mieszkaniową, logistyczną czy rekreacyjno-turystyczną. Szczególnym zainteresowaniem ze strony uczestników targów spotkały się nieruchomości ANR położone na obszarach największych polskich miast. Zagraniczni inwestorzy zapoznali się również z unikalną ofertą pałaców i dworów zabytkowych.

Łączna powierzchnia oferowanych przez ANR w Cannes nieruchomości sięga ponad 5.688 ha. Szacunkowa wartość prezentowanej oferty ANR wynosi ok. 1,5 mld. zł. Delegacji ANR w Cannes przewodził prezes dr Tomasz Nawrocki. Przedstawiciele Agencji przeprowadzili kilkaset rozmów z potencjalnymi inwestorami oraz odbyli interesujące spotkania z czołowymi reprezentantami krajowych i zagranicznych samorządów oraz z wysokimi rangą dyplomatami.

ANR dysponuje w swoim zasobie kilkudziesięcioma tys. ha gruntów inwestycyjnych. Wśród nich znajdują się m.in. nieruchomości o dużej powierzchni, dobrze skomunikowane, na których powstają inwestycje typu „green field”, parki technologiczne, centra handlowe i logistyczne. Z potencjału inwestycyjnego nieruchomości ANR skorzystały dotychczas międzynarodowe koncerny, takie jak: Opel, Toyota, Sharp, LG, Michelin, Electrolux, Auchan, Jerónimo Martins, IKEA czy Viesmann.

Dzięki intensyfikacji sprzedaży gruntów inwestycyjnych, ANR przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki, powstawania nowych przedsięwzięć inwestycyjnych, wzrostu zatrudnienia w poszczególnych regionach kraju. Efektem ścisłej współpracy pomiędzy ANR a PAIiIZ (Polska Agencja Inwestycji i Informacji Zagranicznych) jest ciągły napływ do Polski bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Targi inwestycyjne w Cannes uchodzą za najbardziej prestiżowe miejsce spotkań czołowych światowych inwestorów branży nieruchomości. W XXII edycji Międzynarodowych Targów Nieruchomości Inwestycyjnych MIPIM 2011 wzięło udział ponad 4.000 liderów branżowych. Na 18 tys. m² powierzchni wystawienniczej Pałacu Festiwalowego 1.800 wystawców z 90 krajów zaprezentowało swoje projekty, a także oferty inwestycyjne zlokalizowane w Europie, Azji Wschodniej i Południowej oraz w Ameryce Północnej.