Po rekordowym 2010 roku, kiedy ANR sprzedała ok. 1600 ha gruntów nierolnych za prawie 290 mln zł, Agencja planuje iść za ciosem i aktywnie promować sprzedaż swoich najcenniejszych nieruchomości. Coraz wyższe przychody ze sprzedaży nieruchomości inwestycyjnych, które niejednokrotnie osiągają cenę kilku milionów złotych za 1 hektar, pozwalają Agencji jeszcze efektywniej zasilać budżet państwa.

Łącznie za 2010 r. z tytułu gospodarowania mieniem Zasobu (sprzedaży gruntów rolnych, nierolnych, w tym inwestycyjnych, czynszu dzierżawnego, wieczystego użytkowania itp.) Agencja odprowadzi do budżetu państwa rekordową kwotę w wysokości ok. 1 mld zł (980 mln zł), zamiast pierwotnie planowanych 539 mln zł, czyli o 82% więcej niż zapisano w planie.

Targi MIPIM w Cannes to jedna z ważniejszych imprez branżowych na świecie. Co roku spotykają się tam najważniejsze postaci związane z rynkiem nieruchomości, aby wzajemnie poznać się, dowiedzieć o nowych trendach i przede wszystkim zapoznać z najbardziej aktualnymi ofertami z całego globu. W 2010 roku w targach uczestniczyło prawie 18 000 podmiotów z ponad 80 krajów.

Dlatego Agencja, która dysponuje największym Zasobem gruntów rolnych jak również inwestycyjnych w Polsce jest jednym z kluczowych uczestników MIPIM. Obecność Agencji na targach jest również istotna z tego powodu, że już w lipcu 2011 roku Polska obejmie przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej, a to znacznie zwiększy zainteresowanie europejskich i światowych inwestorów naszym krajem. Dodatkowo,

Agencja dysponuje zaś najobszerniejszą ofertą gruntów inwestycyjnych w Polsce (ok. 100 tys. ha), w tym w granicach administracyjnych miast (ok. 69 tys. ha). Są to działki, na których mogą powstać inwestycje typu „green fields”, parki technologiczne i przemysłowe, jak również centra logistyczne, handlowe, biznesowe oraz nowoczesne osiedla mieszkaniowe. Ta niezwykła różnorodność zdecydowanie wyróżnia Agencję Nieruchomości Rolnych na tle konkurencji. Przekonało to już takie firmy, jak General Motors, Opel, Sharp, LG, Toyota, Michelin, Electrolux, Isuzu, Viessmann, Lidl, Auchan czy IKEA, które zainwestowały na gruntach ANR w przeszłości, czerpiąc wymierne korzyści biznesowe. Potencjalnych inwestorów powinna zachęcić również świetna lokalizacja nieruchomości, ich uregulowany stan prawny czy jasne procedury zakupu. Agencja dysponuje terenami położonymi m.in. w: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Opolu, Katowicach czy Szczecinie.

Wśród nieruchomości, które zostaną zaprezentowane na targach w Cannes znajdują się między innymi świetnie zlokalizowane grunty w Walendowie pod Warszawą (Gmina Nadarzyn). Są to działki o łącznej powierzchni ponad 57,5 ha z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową, jednorodzinną oraz zabudowę usługowo-produkcyjną Ich wartość wynosi ponad 51 mln zł. Interesująco prezentuje się również oferta Oddziału Terenowego we Wrocławiu, warta łącznie ponad 230 mln zł. Jedną z bardziej atrakcyjnych pozycji są działki o łącznej powierzchni 36 ha,
zlokalizowane w obszarze centrów handlowych na terenie Wrocławia.

Oferowane grunty to tereny aktywizacji gospodarczej. Część z nich jest przeznaczona pod mieszkalnictwo jedno- i wielorodzinne. Działki mają doprowadzone media (wodę, elektryczność, gaz oraz kanalizację) i zostały wycenione na 200 mln zł. Na pewno wielu inwestorów zwróci uwagę na nieruchomości na terenie Opola, zlokalizowane w granicach Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Oferowane grunty o łącznej powierzchni 15 ha to uzbrojone tereny zabudowy techniczno-produkcyjnej (obiekty produkcyjne, składy i magazyny), zabudowy usługowej, komunikacji i transportu. Ich łączna wartość to prawie 9 mln zł.