PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Dodatkowe koszty przy imporcie produktów?

Podczas ostatniego posiedzenia zarząd KRIR ponownie zwrócił uwagę Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi na sprawę wprowadzenia regulacji, które nakładałyby obowiązek odprowadzenia składki od cen zakupu określonych produktów rolnych pochodzących z importu. Poprzez takie zmiany w prawie fundusze promocji byłyby bardziej promowane.



Utworzenie i gromadzenie środków na wszystkich Funduszach Promocji, jest bez wątpienia konieczne i w pełni zasadne. Jednak z puli zgromadzonej ze składek rolników od każdej faktury za dostarczony przez nich produkt który wytworzył, zdarza się, że korzystają grupy przetwórców, którzy produkują swoje produkty, nie tylko z produktów polskich, ale również z importowanych (np. mięso z Danii czy koncentraty owocowe z Chin). W konsekwencji czego, ze środków zgromadzonych przez polskich rolników, promowane są produkty utworzone z surowców nie polskich, tylko z importu, uważa KRIR. 


W związku z powyższym samorząd rolniczy ponownie zgłosił wniosek do ministra, jako projektodawcy ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, o takie znowelizowanie podstaw prawnych, aby środki płacone na Fundusze Promocji były również pobierane od produktów rolnych importowanych.


Beneficjenci zainteresowani realizacją przedsięwzięć podlegających dofinansowaniu z któregokolwiek z dziewięciu funduszy promocji zgłaszają, za pośrednictwem ARR, do właściwej komisji zarządzającej propozycję do planu finansowego.


Środki na ww. działania będą zapewniać branże, a dokładniej przedsiębiorcy:
● prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju świń, bydła lub cieląt, koni, jagniąt lub owiec, drobiu, a także przetwórstwa na cele konsumpcyjne zbóż;
● będący podatnikami podatku od towarów i usług, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej żywych świń, żywego bydła lub cieląt, żywych koni, jagniąt lub owiec oraz żywego drobiu; skupu owoców lub warzyw, lub ryb.

Wyżej wymienieni przedsiębiorcy przy zakupie każdego z towarów, od którego naliczane
są wpłaty na fundusze promocji, tj.:
● świń żywych,
● bydła i cieląt żywych,
● koni żywych,
● owiec żywych,
● zbóż,
● owoców i warzyw,
● drobiu żywego,
● ryb
są zobowiązani do naliczenia i pobrania od dostawcy (czyli od podmiotu, który zbywa na
ich rzecz ww. towary) wpłaty na fundusze promocji w wysokości 0,1 proc. wartości netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.224.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!