PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Drobiarze niezadowoleni z funduszu promocji

Drobiarze niezadowoleni z funduszu promocji

Zdania na temat funduszu promocji są podzielone: według Andrzeja Sieradzkiego, przewodniczącego Krajowej Federacji Hodowców Drobiu i Producentów Jaj, trzeba go reformować.



- Kto z państwa byłby w stanie płacić za coś, co nie przynosi państwu kompletnie niczego a wręcz przeciwnie – tylko i wyłącznie powoduje koszty? - pytał Andrzej Sieradzki podczas obrad sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi. -  Na razie dla producentów drobiu rzeźnego taka właśnie jest składka na Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego.

Jak mówił Sieradzki, od roku producenci indyków, producenci kurzych brojlerów mają poważne problemy finansowe, więc tym uważniej przyglądają się wydawanym pieniądzom.

- Oczywiście, zgadzamy się bezwzględnie z tym, że są pozytywy działania funduszu, jednak nasz fundusz nie do końca spełnia nasze oczekiwania - ocenił. - I oczekiwalibyśmy przy najbliższych wyborach pewnych korekt i rozwiązań, które by nie powodowały (tak to delikatnie nazwę) niejasności w funkcjonowaniu funduszu, bo nie wszystko jest dla nas, że tak powiem, odkryte.

Zdaniem Andrzeja Sieradzkiego, ze wspólnych pieniędzy korzystają tylko niektórzy:

- Proszę państwa, bardzo się cieszę, że uczestniczymy w targach i różnych innych sympozjach – mówił. - Niedawno pewien hodowca zapytał mnie: zaraz, zaraz, a np. przedstawiciele naszych potentatów przemysłu spożywczego nie jeździli wcześniej na takie sympozja? No, jeździli, jeździli – tylko, że jeździli za swoje pieniądze a nie za nasze pieniądze.

Sieradzki stwierdził, że reprezentowana przez niego organizacja jest młoda, nie może doczekać się z Ministerstwa Rolnictwa rzeczowych odpowiedzi na swoje postulaty i doprosić uwagi od innych organizacji. - Padł pewien wniosek na poprzednim posiedzeniu komisji rolnictwa oraz na ostatnim posiedzeniu komisji senackiej - przypominał. -  Powiedziano, że przedstawiciele branży drobiarskiej w najbliższym czasie (takie zdanie padło w lutym), że w najbliższym czasie spotkamy się, usiądziemy i porozmawiamy na temat naszego funduszu mięsa drobiowego. Do tej pory żadnej takiej dyskusji nie ma i nie ma też, jak na razie widzę, żadnego inicjatora, który chciałby przystąpić do takiej dyskusji.

Jak powiedział poseł Jan Krzysztof Ardanowski, takie oceny funduszy promocji nie są odosobnione:

- Mamy również szereg interwencji ze strony organizacji rolniczych (nie tylko nowej organizacji drobiarskiej, ale również wielu innych), które kwestionują sensowność wydatkowania tych pieniędzy. Uważają, że akcja promocyjna jest mizerna i niczego nie daje. Na dodatek czasami są jakby konkurencyjne informacje, które pomagają jednemu produktowi na zasadzie krytykowania innego produktu. Tak być nie powinno, chociaż to odzwierciedla również pewną wiedzę społeczną czy też rywalizację, jaka tu występuje. Ale często również się słyszy, że te tzw. zagraniczne akcje promocyjne, targi, wystawy to jest po prostu turystyka pod szyldem funduszy promocji. Turystyka, od której nie zależy żaden efekt. Może jest to grubo przesadzone, ponieważ trudno stworzyć pewne parametryczne metody oceny efektywności promocji zagranicznej. Nie ma prostego algorytmu, który by powiedział tak: wystawili się, proszę bardzo, tyle kontraktów przywieźli. To jest niemożliwe. To jest zawsze pewien proces, który możemy ocenić w dłuższej perspektywie czasu – czy podejmowane działania i wydane miliony przyniosły docelowo jakiś efekt, czy też nie.

Przewodniczący Krajowej Federacji Hodowców Drobiu i Producentów Jaj dodał, że z funduszu korzystają ci, którzy się do niego nie dokładają:

- Chciałbym zauważyć, że w naszej branży jest jeden ogromny beneficjent całego funduszu, który nie dokłada się do niego ani groszem czyli cały przemysł paszowy. Oni tylko z boku przyglądają się temu, jak przemysł mięsny, jak hodowcy pracują na fundusz, natomiast przemysł paszowy nie dokłada się do tego nawet jedną złotówką. A na pewno jest ogromnym beneficjentem tego funduszu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • kurka 2013-06-03 21:09:50
    Juz wczoraj i przedwczoraj korzystali w Sopocie byla niezla impreza za nasze pieniadze a plany sa nawet na rejs wycieczkowy po Baltyku
  • doświadczony 2013-06-03 20:34:41
    Ja tam jestem spokojny o Fundusz - jak zobaczyłem, że aktywnie działa tam niejaka Pani A.Ł.,wcześniejsza pożal się Boże dyrektorka Gdańskiego ODR. Będzie dobrze Panowie i Panie, kto ma skorzystać ten skorzysta.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.198.173
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!