PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Fundusze promocji - poza podejrzeniami

Fundusze promocji - poza podejrzeniami

Czy wydatki czynione z funduszu promocji są przejrzyste? Zdania na ten temat są podzielone. MRiRW jest otwarte na postulaty dotyczące zmian w zasadach funkcjonowania funduszy.



Jak mówiła w sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi wiceminister rolnictwa Zofia Szalczyk, wszystkie informacje na temat wydatków są udostępnione na stronie internetowej ARR:

- Mam informację z ARR, która pełni funkcję instytucji księgowej, rozliczającej wydatki funduszy, że problemów z rozliczeniami – a więc z naruszaniem podstawowych przepisów prawa – jest naprawdę bardzo mało. To jest dobra informacja, dobra ocena działalności funduszy.

Wiceminister odesłała każdego zainteresowanego wydatkowaniem środków „do strony internetowej ARR, do zakładki <fundusze promocji> a wewnątrz – do zakładek <kolejne fundusze>”. - Tam są szczegółowe informacje o planach finansowych, o decyzjach o przyznaniu wsparcia na konkretne projekty i konkretne informacje o rozliczeniu wszystkich projektów. Nie ma przedsięwzięcia, nie ma projektu realizowanego przez fundusze, który nie byłby potem umieszczony na stronie internetowej agencji - zapewniła.

- Pragnę też państwa poinformować, że zwróciliśmy się do funduszy promocji z prośbą o propozycję ewentualnych zmian w ustawie - dodała. - Oczekujemy od was na propozycje. Nie będziemy wskazywać ze strony urzędniczej, biurokratycznej, w jakim kierunku mają iść zmiany w funkcjonowaniu tych instytucji.

Jak podkreśliła Szalczyk, propozycja resortu dotycząca wyodrębnienia 5 proc. środków do wspólnych działań, pozostaje do rozważenia:

- To ze strony resortu wyszła taka propozycja, ale propozycja, na fakultatywne rozstrzygnięcie, czy fundusze promocji nie wyodrębniłyby w swoim całym budżecie maksymalnie do 5 proc. środków finansowych na szczególne przedsięwzięcia w sytuacjach kryzysowych. Pod tym pojęciem rozumiemy naruszanie wizerunku polskiej żywności gdzieś w mediach na świecie. Oceniamy, że bywają takie sytuacje, że trzeba pilnie reagować na różne komunikaty prasowe. To była ze strony resortu tylko propozycja, ale jak się fundusze do tego odniosą negatywnie, to w tę kampanię włączać się nie będą. Chociaż wszyscy wspólnie uzgodniliśmy, że ogólny wizerunek – polska marka, polska żywność – jest naprawdę bardzo ważny i czasem te wspólne przedsięwzięcia warto jest realizować.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • tata 2013-06-04 09:02:07
    Arbuzy uczą się piaru i na dodatek picują o jawności funduszy!!!!! - coś niebywałego!!Czy nadal przewodnia siła narodu wiejskiego ma poparcie?????
  • chłop 2013-06-03 20:56:55
    krzak masz 100% racji koniczynka ma największe poparcie w aglomeracjach a nie na wsi,ta banda powinna raz na zawsze zosta usunięta z polityki
  • A. Krzak 2013-06-03 19:13:37
    ARR jako tyowa biurokratyczna pzrystawka powinna ulec likwidacji. Jest to przechowalnia dla działaczy przewodniej siły narodu wiejskiego, czyli tych karmionych zieloną kończynką
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!