PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Konieczne uproszczenia w oznaczeniu pochodzenia mięsa wieprzowego

Konieczne uproszczenia w oznaczeniu pochodzenia mięsa wieprzowego

Butchers’ Confederation International (IBC) zorganizowało Europejskie Forum Mięsa, które było poświęcone oznaczaniu pochodzenia mięsa niepaczkowanego i kontrolom urzędowym – informuje Związek Polskie Mięso.



Prezes IBC przekazał z zaniepokojeniem sposób realizacji wymogów dotyczących obowiązkowego etykietowania pochodzenia świeżego paczkowanego, nieprzetworzonego mięsa wieprzowego, baraniny i mięsa drobiowego (zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 1169/2011).

Mówił o potrzebie znalezienia pragmatycznego rozwiązania, które nie będzie kopią rozwiązania dla wołowiny, a zamiast tego zaproponuje uproszczone rozwiązanie.
Zakwestionował istotność dostarczania informacji na temat miejsca uboju, podkreślił niestosowność umieszczania na etykietach mięsa numeru referencyjnego i dodał, że nie należy mylić wymogów dot. etykietowania pochodzenia z identyfikowalnością. Podkreślił również, że obowiązkowe informowanie na temat pochodzenia mięsa stosowanego, jako składnik stanowić będzie niepotrzebne obciążenie dla operatorów.

Komisarz Tonio Borg utrzymywał, że informacje o miejscu uboju są często postrzegane przez konsumentów, jako użyteczne.

Zauważył, że obowiązkowe oznaczanie pochodzenia wołowiny zostało wprowadzone wiele lat temu rozporządzeniem UE nr 1169/2011 i powinno zostać rozszerzone na świeże, nieprzetworzone mięso wieprzowego, baranie i drobiowe. W sprawie mięsa wykorzystywanego, jako składnik, komisarz powiedział, że zatwierdzone sprawozdania Komisji trafi do Parlamentu Europejskiego i Rady z opóźnieniem, ponieważ zakwestionowano użytą w nim terminologię.

Wyjaśniał, że badano różne opcje i koszty wdrożenia były bardzo zależne od badanego systemu. Stwierdził, że około 80 proc. konsumentów wykazało zainteresowanie znajomością pochodzenie mięsa wykorzystywanego, jako składnik, podczas gdy tylko 40 proc. z nich poszukiwało tej informacji przy zakupie żywności. Wyjaśnił, że końcowy raport powinien ukazać się pod koniec miesiąca z początkiem grudnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.15.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!