- Już na samym początku okazało się, że plan jest nie do zrealizowania i nie ma przygotowanych terenów pod budowę – mówił poseł Józef Racki, Polskie Stronnictwo Ludowe. - Pośpiesznie opracowaliśmy tzw. specustawę. Ustawa ta dała możliwość z chwilą wydania decyzji lokalizacyjnej wejścia na grunt. Musimy jeszcze raz rozpatrzyć sprawę wypłat odszkodowań za grunty objęte tą decyzją. Wypłaty na terenach, które są objęte tymi decyzjami lokalizacyjnymi, nie do końca, jak mi donoszą rolnicy, są realizowane.

Również poseł Jarosław Żaczek przestrzegał przed naruszaniem praw właścicieli gruntów.

- Chce pan przyspieszyć specustawą inwestycje kolejowe, ale prawnicy już ostrzegają, że nowe regulacje mogą doprowadzić do naruszenia praw konstytucyjnych właścicieli gruntów – mówił do ministra Nowaka. – Niesprawnego działania administracji, panie ministrze, nie można zastępować protezami prawnymi.

Ani minister Nowak, ani premier Tusk nie odnieśli się do tych zarzutów. Minister Nowak w swoim wystąpieniu podkreślił działania na rzecz małych miejscowości dotyczące dróg lokalnych.

- Przede wszystkim zacznijmy od jednej bardzo prostej rzeczy – dróg lokalnych, bo rząd jest odpowiedzialny za budowanie, remonty i utrzymanie dróg krajowych, ale są też przecież w Polsce drogi lokalne. Jak mówi Janusz Piechociński: Polska czy ten kraj za wielkim miastem. Dobrze, wydatki na budowę i modernizację dróg lokalnych. Za czasów SLD – 1400 mln zł, za czasów PiS – tylko 609 mln zł, za czasów PO–PSL, razem z programem dróg lokalnych – 5,7 mld zł.

Wyremontowano 10 tys. km dróg lokalnych.

Posłowie opozycji krytykowali taką argumentację, podkreślając długi okres rządów PO i PSL.

W dzisiejszym głosowaniu Sejm odrzucił wniosek o wyrażenie wotum nieufności wobec ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka.

Podobał się artykuł? Podziel się!