PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Szyszko: Jeśli w ustawie o ochronie przyrody są błędy, to zostanie to naprawione

Szyszko: Jeśli w ustawie o ochronie przyrody są błędy, to zostanie to naprawione Fot. Shutterstock

O ile są popełnione błędy w ustawie o ochronie przyrody i będzie na tym cierpiał i obywatel, i ewentualnie przyroda, to na pewno zostanie to naprawione - powiedział w czwartek minister środowiska Jan Szyszko.



W rozmowie w radiu Wnet Szyszko podkreślił, że ustawa o ochronie przyrody jest projektem, który bardzo popiera. - Jest to projekt poselski, który ja osobiście bardzo popieram, bo uważam, że każdy ma prawo decydować o tym, po co sadzi swoje drzewa, a więc sadzi po to swoje drzewa na swojej prywatnej działce, aby ładnie wyglądały i aby je w pewnym momencie wyciąć, bo mu do tego nie pasuje, to jest jego prywatne prawo - zaznaczył.

Minister zapowiedział, że o ile znajdą się niedociągnięcia prawne dotyczące ustawy, to zostaną usunięte. - Niedociągnięcia na pewno usuniemy, natomiast dzisiaj będziemy rozmawiali w ogóle na temat zagospodarowania Warszawy z punktu widzenia właśnie między innymi smogu, dwutlenku węgla i tam jest jasno powiedziana pierwsza rzecz, która jest najważniejsza: to miasto powinno mieć odpowiedni plan zagospodarowania przestrzennego, w którym są uznane wszystkie prawa własności, również i do zieleni, zieleń wspólna, zieleń indywidualna, a zieleń indywidulana na mojej prywatnej posesji powinna należeć jednak do mnie - podkreślił.

Szyszko był również pytany o opinie na temat ustawy łowieckiej. Podkreślił przy tym, że do zwierząt należy podejść z szacunkiem, jednak według niego problemem są zamknięte hodowle. - Jest problem zamkniętych hodowli, hodowli świń (...) myśliwi regulują liczebność populacji, pozyskują 15 tys. ton super dobrego mięsa, to nie jest mięso produkowane na bazie genetycznie modyfikowanych organizmów w zamkniętych klatkach, gdzie też zwierzęta nie mogą się nawet ruszyć przy sztucznym świetle i stałej temperaturze wilgotności, przy antybiotykach, tylko ten surowiec produkujemy w układach otwartych całkowicie, to zwierzę może jeść co chce - mówił.

- Te 15 tys. ton po niskich niezwykle cenach emigruje, przepraszam za wyrażenie, poza granice naszego kraju, a powraca po cenach kilkadziesiąt razy wyższych. Mnie się wydaję, że to jest niezwykle ważna sprawa, to musi być zagospodarowane na terenie Polski, taki jest również program ministra środowiska opracowany wspólnie i z działaczami Polskiego Związku Łowieckiego i z Polskimi Lasami Państwowymi, to musi być mięso przerobione tu w Polsce z tą wartością dodaną i musi służyć naszemu dobru, czyli zdrowiu człowieka - stwierdził. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (11)

  • C#@12yt 2017-03-03 17:08:55
    Jeśli rolnikom marzy się że Państwo zrezygnuje z własności dzikich zwierząt to się myli. Nie zrezygnuje z wielu powodów. Dwa z nich to : 1. pieniądze /a Polska słynie z fiskalizmu/. 2. Różnorodność gatunkowa musi być zachowana dla dobra środowiska więc i nas wszystkich /w tym rolników/. Zobowiązani jesteśmy też do tego prawem unijnym jak i umowami międzynarodowymi i podpisanymi Konwencjami.
    W tej sytuacji niemożliwym jest by każdy rolnik na swoim polu z flintą strzelał do wszystkiego co mu pod lufę się nawinie. Znając chłopską pazerność można przewidzieć że w ciągu 2 - 3 lat dziki i inne zwierzęta oglądalibyśmy w ZOO. Kto by nad tym zapanował i upilnował by nie kłusowali ? Strzelił przy gospodarstwie i do stodoły na belkę by oskórować i zamrozić.Tego zachciało się jaśnie panom na zagrodach.

  • Kulfon 2017-03-03 11:20:42
    Ciekawe ilu rolników jest w całym sejmie? Kariera nikosia dyzmy to obraz całej naszej polityki i to niezmienny od lat. Masz rację, prawo można a nawet należy zmienić. Nie wiem czy z rolnikami ktos konsultowal na temat zmian ustawy ale nie wierzę że tak duża grupa społeczna niema swoich przedstawicieli w sejmie i to juz kolejna kadencja. Prawda jest też że na polowanie wychodzę sporadycznie, to nie mój zawód ani nawet obowiązek, powiem wiecej- nikt mi za to nie płaci. A jeśli jeszcze mam po wszystkim wysłuchiwać oburzonego rolnika to jego pole będę z daleka omijal.
  • dzik 2017-03-03 08:38:55
    " to zwierzę może jeść co chce" - mówił. tak, może jeść co chce, tylko czyje to jest, co zwierzę je ?. Pan minister taki obrońca własności w jednym przypadku (drzew) w drugim olewa moją własność, bo mu dziczek smakuje!
  • rolnik polski 2017-03-03 08:30:51
    @Kulfon - dziś jest takie prawo to nie znaczy że nie można go zmienić, własnie to nakazał TK. Co do lobbowania to przypomnij mi ilu było myśliwych w komisji opracowującej nową ustawę oPZŁ, na 10 osób 8 myśliwych. ciekawe też ilu jest myśliwych w całym sejmie. To dlaczego tak właśnie wygląda myślistwo w naszym kraju pokazane jest w filmi Kariera Nikosia Dyzmy. Bronicie tego jak niepodległości. Niestety nigdy nie była prowadzona żadna konsultacja ze środowiskiem rolniczym jak zmienić to prawo, cały czas stoimy po dwóch stronach barykady. Moim zdaniem i wielu kolegów po fachu należy pola oddać rolnikom a lasy myśliwym i tyle w temacie. Dziś myśliwy na polowania udaje się sporadycznie i nie w głowie mu pilnowanie po nocach pół. Zostawcie to rolnikom sami zajmijcie się polowaniem w lasach.
  • Kulfon 2017-03-03 06:49:29
    Rolniku polski. Temat rzeka. Takie jest prawo i basta. Pretensje do ustawodawcy. Minister środowiska jest myśliwym to prawda ale i rolnicy mają swojego ministra i przedstawicieli środowisk rolnych w rządzie. Czy napewno robią wszystko aby sprawnie szybko zarzegnac ten problem? Na to pytanie sam odpowiedz. Gdyby im (poslom) zależało to w nocy zajęli by się problemem bo potrafią. Nie mów tez o lobby myśliwych bo jest nas znacznie mniej niż rolników.
  • hodowca ze wschodu 2017-03-02 18:56:46
    Panie Szyszko ,,dzik jest szkodnikiem ,,,,a jego mięso nie jest ,aż takim frykasem jak wy to opisujecie ,,sprawdzone nie raz,,,,druga sprawa ,,jest afrykański pomór ,,,,nie ma żadnej hodowli dzika my hodowcy ze wschodu ,mamy już tego dość ,,dzika zamiast mniej ,,coraz więcej ,,,żadne plany łowieckie nie są wykonywane to tylko fikcja ,,sami musimy wziąć sprawy w swoje ręce ,,zaczniemy truć te cholerstwo bo nie mamy innego wyjścia ,,,chcecie sobie hodować dziki ,,proszę bardzo na zachodzie kraju ,tam gdzie nie ma Asf-u ...
  • rolnik polski 2017-03-02 18:47:05
    @C#@12yt - mylisz się bardzo, moje ziemie w całości są własne i znajdują się na tzw ziemiach odzyskanych, wszystkie ha kupiłem pierwsze 20 lat temu gdzie setka ha było w ugorach do wzięcia. To wam myśliwym marzy wydaję się żeście panowie tylko dziś bez ziemi. @Kulfon -polować mozesz ale na jakich warunkach, składki do PZŁ, do koła i pewnie jeszcz zapłata za każdą odstrzeloną sztukę co się na mojej krwawicy wypasła, za taką łaskę mówię dziękuję. To myśliwy jak chce polowaćna mojej ziemi niech płaci.
  • Kulfon 2017-03-02 17:03:00
    Można polować na swoim. Wystarczy być myśliwym.
  • C#@12yt 2017-03-02 17:01:25
    Coś wam się pomerdało. Hrabiowie i książęta się znaleźli. Na swoim ? Wielu z was ma tylko wieczystą dzierżawę lub tylko dzierżawę od państwa nie własność. Policzcie ile jeszcze ją będziecie mieć ? Ile lat minęło od reformy rolnej zrobionej przez tych złych "komuchów" na których tak narzekacie ? Dotyczy to wielu a na tzw. Ziemiach Odzyskanych /czyt. poniemieckich/ prawie wszystkich. Jeszcze tylko ponad 30 lat i "po ptakach" !
  • jk 2017-03-02 15:33:50
    Popieram zdanie przedmówcy - rolnika polskiego.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.141.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!