Myślę, że ceny jabłek, jakie będą w tym roku, pozwolą kontynuować akcję Owoce w Szkole na tym samym poziomie co w roku ubiegłym, czyli dosyć wysokim. Polska jest w unijnej czołówce w prowadzeniu tej akcji. Myślę, że nie będzie rynkowych przeszkód dla prowadzenia tej akcji.

Badania Agencji Rynku Rolnego wykazują, że w rodzinach dzieci, które uczestniczyły w akcji Owoce w szkole, częściej niż w innych sięga się po owoce. To oznacza sukces tej akcji i wyrobienie pozytywnych nawyków żywnościowych. Dzieci dostawały w szkole za darmo owoce i warzywa, przyzwyczaiły się do tego i teraz zachęcają swoich rodziców do ich kupowania.

- Teraz potrzeba dalszych działań promocyjnych, aby utrzymać wzrost spożycia oraz te dobre nawyki żywieniowe - mówi Mirosław Maliszewski.

Około początku roku 2010 spożycie spadło z około 16 kg jabłek rocznie na osobę do około 13 kilogramów, a od roku 2011 rośnie i wszystko wskazuje, że obecnie spożycie wynosi około 15 kg na osobę.

Podobał się artykuł? Podziel się!