Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych oraz Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej zdecydowały się na stworzenie ogólnokrajowego brandu "Kings and Apples", czyli nowej marki polskich jabłek wysokiej jakości. Organizacje będą nadzorować promocję oraz kontrolować jakość owoców sprzedawanych pod nową marką. Najpierw jabłka premium pojawią się w Polsce, jednak w przyszłym roku mogą trafić również na zagraniczne rynki - do krajów UE oraz do Rosji. Na promocję jabłek organizacje wydadzą około 500 tys. zł z funduszu promocji owoców i warzyw.

By otrzymać możliwość sygnowania jabłek brandem "Kings and Apples", producent będzie musiał otrzymać potwierdzenie certyfikatami Integrowanej Produkcji Owoców, a jabłka będą musiały być produkowane zgodnie z wymaganiami stawianymi przez systemem GlobalGAP. Sam znak oraz jabłka, które go uzyskają, promowane będą m.in. w mediach, w punktach sprzedaży, na wystawach, targach i konferencjach oraz w internecie.

W pierwszym etapie realizowanego w sektorze sadowniczym projektu wytypowano cztery odmiany jabłek, które będą sygnowane logo "Kings and Aples", a są nimi: Golden Delicious, Gala, Jonagold i Šampion.