Związek Sadowników ubiega się o dofinansowanie kampanii ze środków unijnych. Zgodnie z procedurą dotyczącą kampanii kierowanych na rynki trzecie w ostatnich dniach marca do Agencji Rynku Rolnego została złożona koncepcja kampanii.

Kampania „Jabłka Każdego Dnia" będzie trzyletnim projektem, prowadzonym równolegle w Rosji i na Ukrainie. Zaplanowane działania promocyjne i informacyjne mają na celu przekonać rosyjskich i ukraińskich konsumentów, że jabłka produkowane w krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce, wyróżniają się wysoką jakością i doskonałym smakiem. Popularyzacja jabłek, jako świeżych, naturalnych, dostępnych i łatwych w konsumpcji owoców, przy jednoczesnym wzmocnieniu pozytywnego wizerunku jabłek europejskich, w wymiarze biznesowym ma za zadanie przyczynić się do wzrostu eksportu unijnych jabłek na rynki wschodnie.

Rosja jest jednym z największych importerów jabłek na świecie. Rocznie kupuje około 5,1 mln ton owoców, w tym około 1,1 mln ton jabłek. Jednak bieżące spożycie jabłek jest szacowane w Rosji na ok. 10 kg na osobę, podczas gdy w krajach Unii średnie spożycie jest ponad dwukrotnie większe. Także na Ukrainie popularność jabłek rośnie. Z danych Fruit-Inform Project wynika, że w ostatnich latach obserwuje się na Ukrainie zmiany w strukturze spożycia owoców. Następuje systematyczny spadek zainteresowania owocami cytrusowymi i bananami i równoległy wzrost zakupów jabłek. Warto podkreślić, że prawie co drugie jabłko zjadane przez Ukraińców jest produkowane w Unii Europejskiej (głównie w Polsce).

Podobał się artykuł? Podziel się!