PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Prezes Appolonia: Rynki azjatyckie są przyszłością dla polskich jabłek

Prezes Appolonia: Rynki azjatyckie są przyszłością dla polskich jabłek Michał Lachowicz fot. PTWP
www.portalspozywczy.pl

Autor: AG, portalspozywczy.pl

Dodano: 23-05-2016 14:02

Tagi:

- Stany Zjednoczone zawsze są w pierwszej trójce producentów owoców w skali światowej. Nawet jeśli znajdzie się nisza na polskie jabłka to nie będą to duże ilości. Rynek kanadyjski został otwarty, a mimo to eksport nie funkcjonuje. Wymagania jakie nałożono na europejski produkt powodują wielkie trudności w nawiązaniu współpracy stałej na większą skalę – mówił Michał Lachowicz, prezes konsorcjum Appolonia podczas debaty „Globalna konkurencja na rynku żywności” na Europejskim Kongresie Gospodarczym.



Mówi się, że polskie jabłka będą niedługo sprzedawane na rynkach azjatyckich. - To one są dla nas przyszłością. W listopadzie ubiegłego roku otworzono rynek wietnamski, a już kupuje owoce i stał się ważnym partnerem dla nas. Rynek chiński jest dużo większy i ma ogromny potencjał. Szczególnie, że Chińczycy zepsuli swoją żywność. Teraz szukają alternatyw – mówił.  

- Produkcja jabłek w naszym kraju to 35-40 proc. produkcji unijnej. Ogromny potencjał jaki mamy powoduje, że widzimy szanse w otwieraniu nowych rynków – przyznał Michał Lachowicz.

Według niego, nowe rynki się rozwijają, jednak nie jest przekonany czy dla owoców będzie to rynek amerykański.

W opinii Michała Lachowicza, można i trzeba budować marki. - Dobrym przykładem jest Europa Zachodnia, gdzie brandy owocowe są najbardziej popularne. Marka to podpisanie się pod produktem i gwarancja jego jakości i powtarzalności – tłumaczył.

- Wiele mówi się o tym, że nie ma rozpoznawalności polskiej żywności na rynkach zewnętrznych. Są idee i pomysły, jednak wciąż jest to w powijakach. Mamy przykład rynku wietnamskiego, gdzie już rozpoznaje się owoce brandowe i nie brandowe – powiedział

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • Kartofel 2016-05-23 17:42:37
    Promocja w Polsce to polega na tym, ze daje sie znajomym krołiczkowi i jego znajomych i tyle, jak juz sie ktos dorwie to chlewika, to nie popusci , ani na milimetr i doi, doi, doi. aż korytko sie oprozni, a co wtedy ? wtedy szuka sie nowego korytka dla króliczka i jego znajomych. I tak w koło macieju. A ze zadnych efektów tejpromcji nei wiadac ?/ a kto by sie tym przejmował.
  • rol 2016-05-23 17:30:03
    Sadownicy mieli za dobrze, niech im też ukróci
  • Lidia Kowalska 2016-05-23 17:22:40
    Rynki zjatyckie jak wy chcecie tam ta wasze jablczyny sprzedawac, aha, i mam jeszcze jedno pytanie, ktor płaci za transport tych produktow na przestrzeni tylu tysiecy kilometrów ???
  • Halina Okrajek 2016-05-23 15:29:15
    Boże milosierny !!! , już nie mogę sluchać tego ględzenia tych intelektualnych niedołegów..No to jak ten Pan chce budować marki i brandy polskich jabłek, bo widze, że w teorii jest mocny czy ma jakiś pomysł ? konkretny pomysł ? Na razie to tylko narzekac potraficie, ale nie widziałem ani jednego pomyslu na budowe, ?/ no bo co Panowie proponuja Jak chca Panowie i Panie te POLSKIE jablka promować ??? jak chcecie je promowac na rynku chinskim, na rynku wietnamskim ,na rynku algierskim i na rynku egipskim. Co to w oógle znaczy dla was promocja ?? na miłość boską???? KONKERTYY czy to znaczy, że pojedziecie sobie z rodzinka i kolesiami na targi i postawicie na stoisku na ktorym nie ma nic ciekawego ??? Te wasze stoiska wygladaja tak jak za kroła Ćwieczka, zmiłujcie sie prosze. :Ludziska ile razy możecie się przyznawac do waszej nieudolności ???:
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.2.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!