PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Promocja spożycia pieczarek w Polsce

Polska jest największym producentem pieczarek w Europie, ale jemy ich mniej niż Niemcy, Brytyjczycy czy Francuzi. Producentów w popularyzowaniu tego grzyba na polskich stołach wspiera kampania "Ja, pieczarka".



Trwająca od marca 2011 roku kampania adresowana jest do konsumentów indywidualnych oraz restauratorów, dietetyków, magazynów kulinarnych i szkół gastronomicznych. We wtorek w Poznaniu przedstawiono założenia drugiej, jesiennej odsłony tego przedsięwzięcia.

Pieczarki promowane będą poprzez reklamę outdoorową, w prasie kulinarnej i poprzez portale społecznościowe. W ramach kampanii powstała książka poświęcona pieczarce z przepisami m.in. mistrza sztuki kulinarnej Kurta Schellera.

Jak powiedział na konferencji prasowej prezes Stowarzyszenia Branży Grzybów Uprawnych (SBGU) Krystian Szudyga, Polska jest głównym producentem i eksporterem pieczarek w Europie; z naszego kraju pochodzi ok. 26 proc. produkowanych w UE pieczarek.

- Polska pieczarka jest znana z tego, że posiada wyższą zawartość suchej masy, co jest bardzo istotne w kuchni. W przypadku pieczarek z innych krajów, po ich pokrojeniu i wrzuceniu na patelnię pozostaje po nich tylko aromatyczna para. W pieczarkach z Polski jest większa ilość cennych substancji tj. sole mineralne, antyutleniacze i witaminy - powiedział.

Z danych stowarzyszenia wynika, że w 2009 roku produkcja pieczarek wynosiła ok. 235 tys. ton. W tym roku produkcja powinna wynieść ok. 250 tys. ton. Statystycznie jemy mniej pieczarek niż inni Europejczycy. Z danych stowarzyszenia wynika, że w 2009 roku przeciętny Polak zjadł ok. 1,8 kg pieczarek, podczas gdy np. w Hiszpanii - 3,5 kg, w Wielkiej Brytanii 2,9 kg, we Francji 2,1 kg.

Jak powiedziała Grażyna Biegańska, wiceprezes SBGU, trwająca w tym roku kampania ma spopularyzować pieczarki na polskich stołach.

- Do tej pory pieczarki kojarzyły się naszym odbiorcom z grzybem stanowiącym dodatek do dań. Bardzo mało znana w Polsce jest pieczarka brunatna, a jest jeszcze bardziej aromatyczna niż pieczarka biała - powiedziała.

Twarzą kampanii jest m.in. Kurt Scheller. Jak stwierdził, pieczarki w polskiej kuchni stopniowo zyskują na popularności.

- Obecnie jest już lepiej, ale były czasy, gdy pieczarka nie była lubiana i kucharze ich nie używali. Tymczasem można je stosować praktycznie wszędzie: do apetizerów, sosów, zup, choć nie do deserów. W Szwajcarii wykorzystujemy je np. do cielęciny, w Polsce częściej stosowana jest do zup - powiedział.

Projekt popularyzacji pieczarek jest w 80 proc. współfinansowany ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, w pozostałej części ze środków prywatnych, pochodzących od producentów pieczarek. Budżet kampanii to 1,4 mln zł. Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.153.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!