Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) są bogatym i chłonnym rynkiem, który chętnie zaopatruje się w produkty pochodzące z Europy. W dodatku 30 proc. importu do ZEA podlega reeksportowi do sąsiednich krajów, co daje doskonałą możliwość funkcjonowania na całym rynku arabskim.

Polscy producenci i przetwórcy rolno-spożywczy stawiają już pierwsze kroki na tym rynku. Jak wskazują eksperci KUPS, w 2009 r. eksport wzrósł niemal dwukrotnie -  do 47,5 mln USD z 26 mln USD w 2008.

W celu dalszego wzrostu obrotów handlowych na tym rynku, przygotowywany jest angielskojęzyczny katalog polskich produktów branży owocowo-warzywnej. Będzie on rozdawany podczas Targów Gulfood 2011 w Dubaju i rozesłany potencjalnym kontrahentom. Projekt jest częściowo finansowany przez Fundusz Promocji Owoców i Warzyw.

Podobał się artykuł? Podziel się!