W 1912 roku w stanie Illinois w Stanach Zjednoczonych jedenastu rolników założyło stowarzyszenie, którego celem było podniesienie wydajności upraw kukurydzy. Takie były początki marki DEKALB.

Spotkania „100 lat marki nasion DEKALB" odbyły się w czerwcu i lipcu w Pawłowicach (woj. wielkopolskie), Rogowie (woj. lubelskie) i miejscowości Umienino-Łubki (woj. mazowieckie) i wzięło w nich udział ponad 600 rolników.

- Zorganizowano je w tradycyjnym stylu country - każdy z gości na powitanie otrzymał kapelusz kowbojski oraz gwiazdę szeryfa. Po części szkoleniowej uczestnicy obejrzeli na polach odmiany rzepaku DEKALB z tegorocznej oferty: m.in. DK Exquisite, DK Exstorm, DK Casper. Uzyskali również informacje o produktach testowanych przed wprowadzeniem na rynek oraz technologiach uprawy i nawożenia - podaje firma.

Obecnie marka DEKALB się rozwija, nie tracąc przy tym swojego charakteru. Firma Monsanto inwestuje w nowoczesne badania oraz testy odmian. Oferta marki jest dostępna w ponad 100 krajach. Obejmuje zarówno nasiona kukurydzy, jak i rzepaku, soi, sorgo i lucerny.