PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Syngenta podsumowuje 2017 rok i planuje kolejny

Autor: farmer.pl

Dodano: 14-02-2018 12:08

Tagi:

Nowa struktura firmy, rejestracje kolejnych produktów, a także innowacyjne rozwiązania w ochronie zbóż to główne tematy konferencji prasowej Syngenta, na zorganizowanej 7 lutego w uzdrowisku Wieniec-Zdrój, w przeddzień trzeciego spotkania w ramach tegorocznych Konferencji Zimowych Syngenta.



Na konferencji prasowej Syngenta zaprezentowała dane dotyczące rynku środków ochrony roślin w 2017 roku oraz zdradziła plany rozwojowe na 2018 rok. Jednym z priorytetów firmy jest skuteczne wprowadzenie fungicydu Elatus Era. Według specjalistów firmy to niewątpliwy kamień milowy jeśli chodzi o ochronę zbóż przed chorobami grzybowymi, który wyznaczy na rynku nowe standardy ochrony fungicydowej.

Jednym z poruszanych tematów były też zmiany strukturalne przeprowadzane w firmie Syngenta. Polska część firmy wraz z oddziałami Syngenta w krajach bałtyckich od początku stycznia połączyła się z Czechami i Słowacją i od teraz będzie funkcjonować jako odział Syngenta w Europie Centralnej. „Nasze wysiłki w ciągu 2018 roku będą zmierzały do tego, żeby skonsolidować te 6 krajów” – powiedział Marek Łuczak, prezes Syngenta Polska.

Już wkrótce aż 11 rejestracji!

W 2018 roku firma planuje zakończyć procesy rejestracji co najmniej 11 preparatów. Wśród nich znajdą się bardzo innowacyjne i ciekawe rozwiązania dla wszystkich upraw. Dla zbóż będą to Moddus ME, dwa herbicydy Avoxa, Traxos oraz fungicydy Bravo Premium oraz Tern. W rzepaku spodziewana jest rejestracja fungicydu Treso oraz Amistar Gold, a w buraku cukrowym zaprawy Vibrance SB. Ochronę w kukurydzy wzmocni herbicyd Gardo Gold i zaprawa Vibrance, natomiast w uprawach specjalnych pojawi się Taegro - pierwszy bio-fungicyd oparty na Bacillus subtilis. Rok 2018 będzie rokiem szczególnym bowiem do istniejącego już, bogatego portfolio firmy Syngenta dołączą nowe produkty stanowiące ciekawe i innowacyjne rozwiązania dla polskiego rolnictwa – podsumowała Anna Bobińska dyrektor działu ds. rejestracji Syngenta Polska.

Nadchodzi nowa era w ochronie zbóż  

Wyzwania firmy na 2018 rok to przede wszystkim skupienie się na trzech głównych obszarach: zboża, rzepak, kukurydza. „Jeśli chodzi o portfolio to niewątpliwie produkt Elatus Era, który jest nowością” – powiedział Adam Ciaś, dyrektor sprzedaży Syngenta. Spotkanie zdominowały rozmowy na temat wspomnianego Elatus Era - nowości do ochrony fungicydowej zbóż. Jak zapewnia producent połączenie dwóch substancji aktywnych: solatenolu oraz protiokonazolu daje kompletne, mocne i niezawodne rozwiązanie w ochronie zbóż. Zastosowanie fungicydu w fazie liścia flagowego zapewnia nie tylko wyjątkowo długą ochronę, ale przede wszystkim znaczący wzrost plonu. Elatus Era cechuje bardzo szeroka rejestracja dla najważniejszych gatunków zbóż tj. pszenicy ozimej i jarej, jęczmienia ozimego i jarego, pszenżyta ozimego oraz żyta ozimego. Produkt wyróżnia na rynku bardzo szerokie okno stosowania -  od fazy pierwszego kolanka do końca fazy kwitnienia (BBCH 31-69) dla pszenicy, żyta i pszenżyta, natomiast dla jęczmienia od fazy pierwszego kolanka do końca fazy kwitnienia (BBCH 31-59). Elatus Era ma doskonale sprawdzić się w tzw. zabiegu T-2, czyli drugim zabiegu fungicydowym. „Najbardziej optymalne okno stosowania przypada na fazy BBCH 37-39 – podkreślił Łukasz Bojkowski – szef działu wsparcia technicznego Syngenta Polska. Produkt jest przełomem w zwalczaniu takich chorób liścia flagowego jak septorioza paskowana, septorioza plew, rdza brunatna, rdza żółta, brunatna plamistość liści w przypadku pszenicy. W jęczmieniu zwalcza plamistość siatkową, rynchosporiozę zbóż, rdzę jęczmienia oraz ramularię.

Rolnictwo zrównoważone w praktyce

Podczas konferencji Syngenta przypomniała też o projekcie The Good Growth Plan dotyczącym rolnictwa zrównoważonego, który firma kontynuuje od 2013 roku:. „Jest to projekt w ramach którego skupiamy się na trzech filarach: Po pierwsze większa wydajność upraw, przy zachowaniu zasobów naturalnych. „Tutaj naszym sztandarowym projektem jest – Hyvido, Akademia Jęczmienia Hybrydowego” – powiedziała Izabela Wawerek, dyrektor ds. korporacyjnych." Drugim filarem są działania, które skupiają się na bioróżnorodności i ratowaniu ziemi uprawnej. W Polsce dalej będziemy prowadzili akcję na rzecz owadów zapylających, czyli projekt Operation Pollinator, w ramach którego dostarczamy rolnikom, pszczelarzom i wszystkim chętnym specjalnie dobrane mieszanki nasion miododajnych. Trzecim filarem jest szeroko pojmowane bezpieczeństwo w rolnictwie i nasz sztandarowy projekt Rolnictwo Odpowiedzialne, czyli cykl działań edukacyjnych w zakresie bezpiecznego stosowania środków ochrony roślin"– dodała Izabela Wawerek.

Stawiamy na internet!

Przedstawiciele firmy Syngenta podkreślili jak cennym kanałem komunikacji z klientami jest obecnie internet. Wg badań 82% rolników korzysta z internetu regularnie, a aż 72% używa go codzienie. Do końca 2019 roku 80% ruchu w internecie będą generować materiały video. „Rolnicy szukają w internecie filmów z poradami ekspertów i rozwiązaniami konkretnych problemów agrotechniczych. Rozwijając kanał Syngenta_Polska na platformie youtube staramy się wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom” – podsumowała Agnieszka Długosz - Trąbińska, Syngenta Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • sylw 11 2018-03-28 13:37:23
    W 2018 r nie było nasion akcja Operation Pollinator i to nie fair play . Thank you very much !
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.116.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!