PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Nawozy podnoszą wyniki Grupy Azoty

Nawozy podnoszą wyniki Grupy Azoty Grupa Azoty podała wyniki finansowe, fot. MT

Autor: MT

Dodano: 09-11-2015 11:22

Tagi:

Grupa Azoty zakończyła okres trzeciego kwartału 2015 roku przychodami ze sprzedaży na poziomie 2,4 mld zł (wobec 2,3 mld zł w IIIQ 2014r.) przy zysku netto na poziomie 82 mln zł (wobec 9 mln zł w IIIQ 2014r.). W dużej mierze przyczynił się do tego segment nawozowy.



- W trzecim kwartale Grupa Kapitałowa Grupa Azoty kontynuuje ścieżkę poprawy marży operacyjnej EBITDA notując przyrost r/r o ponad 50 proc. do poziomu 9 proc. (vs 6 proc. w IIIQ 2014). Kluczowym czynnikiem wzrostu był w dalszym ciągu segment nawozowy dyskontujący w wynikach korzystne tendencje na rynku surowcowym przy zachowaniu porównywalnych parametrów ekonomicznych w pozostałych segmentach Grupy – powiedział Andrzej Skolmowski, wiceprezes zarządu Grupy Azoty ds. finansów.

Jak wynika z danych firmy narastająco sprzedaż za okres 9 miesięcy wykazała przyrost 2 proc. notując poziom 7,5 mld zł (wzrost o 179 mln zł r/r) a zysk netto wykazał przyrost r/r o 290 mln zł (wzrost o 116 proc.) osiągając poziom 540 mln zł. Po trzech kwartałach Grupa Azoty może pochwalić się również EBITDA na poziomie 1 mld zł oraz wynikiem operacyjnym lepszym o ponad 344 mln zł (wzrost o 117 proc. r/r) osiągając poziom 639 mln zł, realizując jednocześnie znacząco wyższą rentowność na poziomie 8,5 proc. (vs 4 proc. r/r).

Z perspektywy kluczowych segmentów biznesowych to segment nawozy wygenerował największy przyrost marży na każdym poziomie rachunku wyników, głównie na skutek niższych cen podstawowych surowców energetycznych (gaz ziemny, węgiel) oraz skutecznie realizowanej polityce handlowo-marketingowej Grupy Azoty. To pozwoliło ograniczyć niekorzystny efekt presji cenowej w nawozach azotowych (głównie w moczniku i saletrze amonowej) na skutek wyższego importu tych produktów oraz niższego popytu na siarczan amonu w krajach Ameryki Południowej.

Wyższe bieżące marże na sprzedaży nawozów azotowych i NPK, wsparte pozytywnymi relacjami kursowymi głównie na parze USD/PLN oraz właściwie dokonywana alokacja produktów na rynku, przyczyniły się do realizacji większej sprzedaży wolumenów już w pierwszych miesiącach nowego sezonu nawozowego. Z tego też wynika wzrost przychodu Nawozów o 21 proc. r/r (w ujęciu wartościowym wzrost o blisko 260 mln zł) oraz poprawa marży EBITDA segmentu do 12 proc. (z 6 proc. w IIIQ2014), a także znacząca poprawa sytuacji płynnościowej całej Grupy Kapitałowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Doom 2015-11-10 09:46:25
    @Rolnik

    Zbastuj ze słownictwem proponuję, bo zgrywanie poszkodowanego już na nikim wrażenia nie robi. Jeszcze nie słyszałem żeby tu ktoś nie narzekał przy każdej możliwej okazji. Poza tym nie oszukujmy się, jakość kosztuje, tak jest w każdej branży. Możesz kupić byle jaki nawóz i oszczędzić ale później nie miej pretensji jeśli z plonami będzie coś nie tak
  • normalny rolnik 2015-11-10 08:35:28
    jak widać "biedni" rolnicy kupują mimo ze podobno brak opłacalności,nie płacą podatków za to płaczą
  • rolnik 2015-11-10 08:14:54
    wstyd okradac biednych rolnikow, A w przyszłym roku znow saletra w gore i reszta nawozow, pszenica po 550 a saletra po 1400. Pierd...le takie gospodarowanie tylko po to aby zyc z dnia na dzien. pozdrawiam
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.225.31.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!