Farmer: Firma Yara - jeszcze pod poprzednią nazwą Hydro, pojawiła się w Polsce ponad 20 lata temu. Produkcją nawozów mineralnych zajmuje się jednak znacznie dłużej.

Olaf Günther-Borstel: Tak, firma powstała w 1905 roku jako Norsk Hydro w Norwegii. Pierwszym produktem był azotan wapnia. Bardzo dobry rozwój firmy od początku jej istnienia sprawił, iż jako jedna z pierwszych firm nawozowych na świecie, eksportowała nawozy azotowe do Europy, a nawet do Ameryki Północnej. Później segment działalności Norsk Hydro został rozszerzony o ropę naftową, gaz ziemny oraz aluminium.

W latach 1975-1990 segment nawozowy Norsk Hydro - Hydro Agri przejął kilku producentów nawozów, m.in. w Holandii, we Francji i w Niemczech. W roku 2004 dział nawozowy Hydro Agri został wydzielony z Norsk Hydro jako niezależna firma Yara International i rozpoczął działalność od wejścia na giełdę w Oslo.

Dzisiaj Yara jest największym producentem nawozów mineralnych na świecie i oferuje szeroką ich gamę dla rolnictwa i ogrodnictwa.

W Polsce firma działa od 1991 roku.

Głównym motorem działania są gwarancja jakości produktów oraz innowacyjna technologia produkcji nawozów.

Dostarczamy rolnikom nie tylko nawozy, ale również naszą wiedzę i doświadczenie w kompleksowych programach nawożenia.

Yara Poland była jedną z pierwszych firm na rodzimym rynku, która rozpoczęła wymianę swojej wiedzy bezpośrednio z dystrybutorami i użytkownikami końcowymi, co oznacza, że nie kończymy sprzedaży w "bramie fabrycznej".

Na polskim rynku Yara jest aktywna w trzech segmentach: nawozach rolniczych, nawozach ogrodniczych oraz chemii przemysłowej. Nasz wysoce wykwalifikowany zespół sprzedawców- doradców pracuje bezpośrednio z rolnikami, pomagając im znaleźć jak najlepsze i optymalne rozwiązania nawożeniach ich upraw. Jak wspomniałem, jesteśmy nie tylko sprzedawcą nawozów, ale posiadamy szeroki wybór narzędzi wspierających produkcję rolną, które pomagają w ustalaniu optymalnych dawek azotu. Oferujemy także, wprowadzane na poszczególne rynki, w tym i w Polsce, aplikacje wspomagające nawożenie na urządzenia typu tablet i smartfon. Takie rozwiązania pomagają naszym klientom wydawać pieniądze tylko na taką ilość nawozów, jakiej w rzeczywistości potrzebują.