BASF Crop Protection oczekuje, że jego globalna sprzedaż środków ochrony roślin w 2015 r. osiągnie wartość 6 mld €, a w 2020 r. dojdzie do 8 mld €. Wsparciem dla osiągnięcia zamierzonych celów mają być inwestycje w wysokości ok. 1,8 mld € realizowane w latach 2013–2017. Mają być one wykorzystane do rozbudowy i modernizacji zakładów produkcyjnych.

"Zrobiliśmy duży postęp w ciągu ostatnich lat, (…) będziemy kontynuowali ten rozwój " - powiedział Markus Heldt, prezes działu Crop Protection firmy BASF. "Sukces wynika z naszego zaangażowania w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają nie tylko na wzrost wielkości osiąganych plonów, co jest bardzo istotne w kontekście stale rosnącej liczby ludności na świecie, ale także podniesienie jakości żywności produkowanej z tych surowców.  Stale poszerzamy naszą ofertę i to nie tylko o środki ochrony roślin, ale także inne narzędzia, które mogą pomóc rolnikom prowadzić gospodarstwa bardziej efektywnie."

W okresie od 2013 do 2017, BASF podwoi roczne inwestycje w zakładach produkcyjnych działających na rzecz Crop Protection z ok. 150 mln € do ponad 300 mln €. Rozbudowane zostaną m.in. linie do produkcji fungicydów opartych o takie substancje czynne jak F500 (pyraklostrobina) i Xemium w Niemczech, jak również herbicydów zawierajacych dikambę i Kixor które są produkowane w USA. BASF planuje także budowę nowych lub rozbudowę istniejących zakładów w kilku innych miejscach na całym świecie, ze szczególnym uwzglednieniem Azji.

Na cele badawczo-rozwojowe działu Crop Protectin, BASF przeznaczał dotychczas 7 proc. swojego rocznego zysku netto, co w 2012 r. stanowiło 1,8 mld €. W przyjętym nowym planie 5-letnim, inwestycje te mają wzrosnąć do 9 proc., co przy zakładanym wzroście wartości sprzedaży ma podnieść wysokość środków przeznaczanych na badania do 2,5 mld €. Nowy program przewiduje także rozszerzenie badań poprzez wprowadzenie  długoterminowych umów o współpracy naukowo z wiodącymi ośrodkami akademickimi i badawczymi w zakresie ochrony roślin na wszystkich kontynentach.

Podobał się artykuł? Podziel się!