W perspektywie średnio-okresowej, CIECH Sarzyna planuje oprzeć rozwój obszaru AGRO na badaniach i rozbudowie portfolio produktów oraz ekspansji zagranicznej skoncentrowanej na najbardziej efektywnych kierunkach. CIECH Sarzyna będzie także systematycznie rozwijać swoje działania marketingowe i ciągle doskonalić sieć dystrybucji oraz sprzedaży.

Na specjalnej konferencji prasowej w Nowej Sarzynie, przedstawiciele Spółki podsumowali najwazniejsze wydarzenia ostatnich 12 miesięcy w obszarze AGRO i przedstawili plany na przyszłość. Wśród najważniejszych osiągnięć wymieniono m.in. podwojenie wartości eksportu, wprowadzenie na początku 2016 roku nowej linii produktowej w kategorii Dom & Ogród – ZIEMOVIT – obejmującej produkty do pielęgnacji działek, ogrodów czy roślin balkonowych, premiery nowych produktów dla rolników, znaczący rozwój sił sprzedaży oraz udane kampanie reklamowe sztandarowych marek największego polskiego producenta środków ochrony roślin – grupy produktów Chwastox oraz Agrosar.

Do 2021 roku największy polski producent środków ochrony roślin zamierza wprowadzić do swojej oferty w obszarze AGRO około 50 nowych produktów – głównie herbicydów i fungicydów. CIECH Sarzyna planuje również rozszerzenie swojego portfolio o nowe insektycydy i zaprawy. Już dziś asortyment Spółki obejmuje ponad 40 produktów AGRO, zaspokajających różne potrzeby rolników, ogrodników i działkowców.

CIECH Sarzyna, która w ostatnim czasie podwoiła eksport swoich produktów AGRO, planuje dalszą ekspansję zagraniczną. W najbliższym czasie Spółka zamierza skoncentrować swoje działania w tej sferze na wzbogaceniu obecnej oferty produktowej o nowe molekuły i innowacyjne rozwiązania, odpowiadające na wyzwania związane z ograniczeniami w stosowaniu środków ochrony roślin, narzucane przez Komisję Europejską.

- Dołączamy do naszej oferty nowe technologie zastosowań środków ochrony roślin w obrębie głównych upraw, koncentrując się na problemach rolników, najbardziej istotnych pod względem ekonomicznym. Strategia ta jest odpowiedzią na prognozy i tendencje rynkowe oraz obecną, ciężką sytuację w popycie na środki ochrony roślin, jaką odnotowały wszystkie firmy o zasięgu europejskim i globalnym w sezonie 2016 – mówi Mariusz Grelewicz, Prezes CIECH Sarzyna.