W całym 2013 roku sprzedaż BASF wzrosła o niemal 3 proc. osiągając wartość 74 mld euro.

- Rok 2013 był wymagający, nasz przemysł musiał zmagać się z wieloma przeciwnościami. Mimo wszystko osiągnęliśmy nasz cel: sprzedaliśmy więcej, pracowaliśmy mocniej razem z klientami i wzmocniliśmy naszą ofertę - powiedział dr Kurt Bock, prezes BASF podczas dorocznej konferencji w Ludwigshafen.

Największy wzrost wartości sprzedaży zanotowano w sektorach ropy i gazu a także rozwiązań dla rolnictwa, z kolei w sektorze chemicznym zanotowano spadek wartości sprzedaży, głównie z powodu niekorzystnych kursów walutowych.

Zysk netto wyniósł za cały rok 4,8 mld euro i był nieznacznie wyższy niż rok wcześniej.

W czwartym kwartale roku 2013 sprzedaż w dziale rozwiązań dla rolnictwa BASF wzrosła o 1 proc. do 890 mln euro. Wzrost wynikał z kupna firmy becker Underwood a także ze wzrostu obrotów i cen produktów.

- Spodziewamy się dobrych wyników w 2014 roku w otoczeniu rynkowym, które stawia wyzwania. Zamieramy zwiększyć sprzedaż, nie wliczając w to efektów sprzedaży i kupna niektórych aktywów - dodał dr Kurt Bock.

W połowie tego roku firma zamierza pozbyć się działu handlu gazem i magazynowania, dlatego wyniki sprzedaży w 2014 roku mogą być nieznacznie niższe od wyników z 2013 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!