PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Bayer odnotował rekordowy poziom sprzedaży w ubiegłym roku

Rok 2011 był niezwykle pomyślny dla Grupy Bayer zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Bayer odnotował rekordowy poziom sprzedaży i wyniku z działalności operacyjnej (EBIT).- Osiągnęliśmy cele grupy, które postawiliśmy sobie po pierwszym kwartale - powiedział prezes firmy Bayer, dr Marijn Dekkers, na konferencji finansowej w Leverkusen.



Firma poczyniła znaczny postęp w kierunku dalszego rozwoju innowacji i rozszerzyła swoją działalność na rynkach wschodzących. Prezes Dekkers przewiduje na rok 2012 niewielką poprawę w dochodach z działalności podstawowej pomimo sytuacji gospodarczej charakteryzującej się niepewnością.

- Sprzedaż Grupy Bayer wzrosła w 2011 roku o 4,1 proc. do poziomu 36 528 mln EUR (rok 2010: 35 088 mln EUR). Po uwzględnieniu różnic kursowych i zmian w strukturze portfela sprzedaż wzrosła o 5,5 proc. W ten sposób przekroczyliśmy rekordowy poziom odnotowany w 2010 roku - zaznaczył prezes Dekkers. Sprzedaż na rynkach wschodzących skorygowana o różnice kursowe wzrosła o 9 proc., przyczyniając się do ekspansji działalności. Wynik z działalności operacyjnej (EBIT) wzrósł w znacznym stopniu - o 52 proc. t do poziomu 4 149 mln EUR (rok 2010: 2 730 mln EUR).

W 2011 roku CropScience zwiększył sprzedaż o 6,2 procent (po korektach wynikających z różnic kursowych i zmian w strukturze portfela - o 8,9 procent) do poziomu 7 255 mln EUR (rok 2010: 6 830 mln EUR). Do tego wyniku przyczyniły się wszystkie regiony, przy czym sprzedaż w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej, Afryce i na Bliskim Wschodzie wzrosła o dwucyfrowe wartości procentowe (po uwzględnieniu różnic kursowych). Na wzrost ten wpływ miały głównie nowe produkty w segmencie Crop Protection oraz pozytywny rozwój działalności w branży BioScience, natomiast sprzedaż w segmencie Environmental Science zwiększała się nieco wolniej. - Korzystne warunki rynkowe dla produktów rolnych pozytywnie wpłynęły na sytuację - powiedział Dekkers.

Segment Crop Protection skorzystał na rozszerzeniu działalności o nowe produkty, zwiększając całkowitą sprzedaż o 8,9 procent (po korektach wynikających z różnic kursowych i zmian w strukturze portfela). Sprzedaż środków grzybobójczych wzrosła o 12,0 procent, natomiast sprzedaż zapraw nasiennych zwiększyła się o 23,6 procent, a środków chwastobójczych o 9,0 procent (wszystkie wartości po korektach wynikających z różnic kursowych i zmian w strukturze portfela). Działalność związana z produktami owadobójczymi utrzymywała się na tym samym poziomie rok do roku (po korektach wynikających z różnic kursowych i zmian w strukturze portfela) pomimo zaprzestania sprzedaży starszych produktów.

Segment BioScience specjalizujący się w cechach nasion i roślin zwiększył sprzedaż o 19,1 procent (po korektach wynikających z różnic kursowych i zmian w strukturze portfela), odnotowując dwucyfrowe stopy wzrostu w zakresie głównych upraw: rzepaku, bawełny, ryżu i warzyw. Sprzedaż w segmencie Environmental Science nieznacznie spadła - o 1,5 procent (po korektach wynikających z różnic kursowych i zmian w strukturze portfela).

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.158.30.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!