PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Bayer potwierdza prognozy

W trzecim kwartale 2011 roku Grupa Bayer po raz kolejny zwiększyła sprzedaż i odnotowała znacząco wyższe zyski. – To był dobry kwartał dla Bayer – powiedział prezes zarządu firmy, dr Marijn Dekkers, podczas prezentacji raportu okresowego.



Za kluczowy czynnik sukcesu uznał on utrzymującą się dynamikę wzrostu na rynkach wschodzących. Kolejną sprawą jest znaczący wzrost zysku wypracowanego przez m.in. CropScience. Sprzedaż Grupy Bayer w trzecim kwartale wzrosła o 1 procent do poziomu 8 670 milionów euro (III kwartał 2010 roku: 8 581 milionów euro). Wzrost skorygowany o różnice kursowe i zmiany w strukturze portfela wyniósł 4,8 procent.

Bayer CropScience zwiększył sprzedaż o 2,8 procent (9,4 procent po korekcie z tytułu różnic kursowych oraz zmian w strukturze portfela) do poziomu 1 379 milionów euro (III kwartał 2010 roku: 1 341 milionów euro). O ile w segmencie ochrony roślin (Crop Protection) odnotowano wzrost sprzedaży dzięki zwiększonym obrotom, to sprzedaż w segmencie BioScience oraz w segmencie Environmental Science spadła. - Pozytywnym czynnikiem było sprzyjające otoczenie rynkowe odznaczające się wysokimi cenami na surowce rolne - wyjaśnił prezes Dekkers.

W segmencie ochrony roślin (Crop Protection) obiecujący wzrost odnotowały wszystkie grupy produktowe. Szczególnie dobre wyniki uzyskano w przypadku zapraw nasiennych, gdzie sprzedaż wzrosła o 35,1 procent (wartość skorygowana z tytułu różnic kursowych oraz zmian w strukturze portfela). Pomimo wycofania z rynku starszych produktów, takich jak TemikTM, również w sektorze środków owadobójczych odnotowano znaczącą poprawę o 10,2 procent (wartość skorygowana z tytułu różnic kursowych oraz zmian w strukturze portfela). Sprzedaż środków grzybobójczych i chwastobójczych wzrosła odpowiednio o 10,5 oraz 6,2 procent (wartość skorygowana z tytułu różnic kursowych i zmian w strukturze portfela).

Z drugiej strony branża BioScience, specjalizująca się w cechach nasion i roślin, odnotowała znaczący spadek sprzedaży (minus 20,9 procent po korekcie z tytułu różnic kursowych oraz zmian w strukturze portfela). W trzecim kwartale zmniejszyła się zwłaszcza sprzedaż nasion rzepaku i bawełny w Ameryce Północnej. Jednak w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży obydwu gatunków. Sprzedaż w segmencie Environmental Science spadła w trzecim kwartale o 3,2 procent (wartość skorygowana z tytułu różnic kursowych).

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.105.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!