Na początku dane do komunikatów Infopole były gromadzone w skromnej liczbie 9 - ciu lokalizacji na terenie kraju. Komunikaty zawierały informacje o aktualnych fazach rozwoju upraw oraz nasileniu występowania chwastów, chorób i szkodników w uprawie pszenicy ozimej oraz rzepaku. Odbiorcami pierwszych komunikatów był zespół sprzedaży Syngenta oraz przedstawiciele dystrybucji. Dopiero za ich pośrednictwem informacje te docierały do gospodarstw.

Wraz z upowszechnianiem się dostępu do internetu na terenach wiejskich, w 2007 roku powstała możliwość szybkiego transferu wyników porażeń agrofagami z punktów monitoringu. Dzięki temu komunikaty Infopole zostały udostępnione na stronie internetowej syngenta.pl jako serwis internetowy. Korzystanie jest niezwykle proste - po wpisaniu kodu pocztowego można znaleźć aktualny (bądź historyczny) komunikat dla wybranego regionu.

"Poprzez dostępność i aktualność komunikaty w szybkim tempie zdobywały coraz to szerszy krąg odbiorców. Dowodem na to są przede wszystkim rosnące statystyki odwiedzin serwisu przez użytkowników" - tłumaczy Dorota Mazurek, dyrektor działu marketingu Syngenta na Polskę i kraje bałtyckie.

Infopole - największy zasięg i ilość monitorowanych upraw

W 2009 roku zespół Sales Field Expertów Syngenta Polska nawiązał współpracę z IOR Sośnicowice. Od tego czasu specjaliści ochrony roślin z IOR Sośnicowice stanowią merytoryczne wsparcie dla projektu Infopole. Opracowując cotygodniowe raporty zbiorcze na ich podstawie prognozują potencjalny rozwój zagrożeń. Na bazie tych informacji i wielu własnych obserwacji polowych, prowadzonych przez Syngenta powstają komunikaty Infopole zamieszczane na stronie internetowej syngenta.pl, w każdy piątek w trakcie trwania całego sezonu wegetacyjnego.

Kolejne lata to doskonalenie form komunikatów, rozwój sieci punktów monitoringu (obecnie jest ich 24 na terenie całego kraju) oraz praca nad skróceniem czasu przepływu informacji z punktów sygnalizacji do publikacji wyników na stronie internetowej (dziś trwa to tylko od 2 do 3 dni).