Przyrost sprzedaży został osiągnięty we wszystkich regionach świata, jednak najsilniejszy wzrost zanotowały Ameryka Łacińska, Afryka i Bliski Wschód.

W Europie najlepsze rezultaty wykazały kraje Europy Wschodniej. Na koniec roku spodziewany jest obrót na poziomie 9 mld €, dzięki jednocyfrowemu przyrostowi sprzedaży bliskiemu 10 proc.

Analizując poszczególne segmenty działalności, warto wspomnieć o 17 proc. wzroście sprzedaży fungicydów, który miał miejsce głównie w regionie obu Ameryk i Azji, jak również w Europie. Na ten rezultat złożył się również przyrost sprzedaży zrealizowany w segmencie fungicydów w Polsce, osiągnięty dzięki efektywnemu wprowadzeniu na rynek nowych produktów: AviatorŸ Xpro do ochrony zbóż, PropulseŸ - do ochrony rzepaku oraz NativoŸ - do ochrony warzyw.

Prowadząc bieżący biznes, Bayer CropScience obserwuje trendy w otaczającym środowisku - wzrost wagi przywiązywanej do jakości i bezpieczeństwa żywności oraz zrównoważonej produkcji rolniczej. Dlatego w ofercie firmy znajdują się kompleksowe rozwiązania dla rolnictwa obejmujące zarówno tradycyjne środki ochrony roślin jak i nasiona, preparaty biologiczne oraz specjalistyczne usługi.

Biznes związany z preparatami biologicznymi znacząco rozwinął się dzięki dwóm akwizycjom: w 2012 r. amerykańskiej firmy AgraQuest Inc. oraz w 2013r. niemieckiej firmy Prophyta GmbH. Pierwsza z nich specjalizuje się w produktach ochrony biologicznej opartej na bakteriach, druga w rozwiązaniach ochrony opartej na mikroorganizmach z królestwa grzybów. W Polsce pierwszy fungicyd biologiczny Bayer CropScience, powinien wejść na rynek w 2015r.
Wzrost znaczenia jakości i bezpieczeństwa żywności oznacza rosnącą rolę wszystkich ogniw łańcucha produkcji żywności. Bayer CropScience współpracuje z partnerami na różnych etapach tego łańcucha. W Polsce firma aktywnie współpracuje z zakładami zajmującymi się przetwórstwem ziemniaków, owoców i warzyw, jak również wspiera działalność Stowarzyszenia Przetwórców Owoców i Warzyw (SPOiW). Głównym przedmiotem współpracy jest doradztwo oraz wsparcie w przygotowaniu efektywnych rozwiązań w produkcji i ochronie ziemniaków, owoców i warzyw.

Innym obszarem jest budowanie świadomości poprawnego stosowania środków ochrony roślin. Ta działalność jest adresowana nie tylko do przetwórców i związanych z nimi producentów, lecz także do szerokiej grupy rolników i opiniotwórców w ramach kampanii „Grunt to bezpieczeństwo".