Dla porównani Alber przedstawił dane zebrane w latach 2003/2007, z których wynika, że w Niemczech osiągany jest plon pszenicy w wysokości ponad 7 t/ha, a potencjał wzrostu przekracza 8 t/ha.

Strategią rozwoju dla świata w przyszłości, jak zauważą DuPont, są trzy megatrendy takie jak: żywność, energia i bezpieczeństwo. Szczególnie te dwa pierwsze dotyczą rolnictwa. - Żeby zaspokoić w żywność świat do 2050 r. produkcja rolnicza powinna się zwiększyć o 70 proc. - podkreślał Alber.

Drugim trendem jest energia. Jak ona wpływa na rolnictwo? - Aby pokryć potrzeby transportowe świata należałoby przeznaczyć aż 2/3 upraw pod ten sektor - zauważył Robert Alber.

- Strategia rozwoju biznesu środków ochrony roślin DuPont w Polsce oparta jest na czterech filarach. Dwa pierwsze takie jak: herbicydy do zbóż, kukurydzy, buraków cukrowych i fungicydy do zbóż, budowane są na podstawach. Z kolei dwa kolejne: portfolio rzepaku i upraw specjalistycznych, to kierunek rozwoju dla naszej firmy - mówił o rynku polskim Alber.