- DuPont ma bardzo mocny bilans na rynku globalnym, dlatego liczymy, że rok 2012 będzie również pozytywny jak ten miniony - mówi Łaszczyk. Firma zanotowała w 2011 r. sprzedaż na poziomie 38 mld dolarów, kiedy w rok wcześniej wyniósł on 31,5 mld dolarów. Powodem tego wzrostu była przede wszystkim polityka cenowa, a także wzrost 20 proc. jaki odnotowała nowo zakupiona firma Danisco. Aż 40 proc. sprzedaży stanowiły produkty z sektora rolno-spożywczego.

Zysk netto DuPont wzrósł o 15 proc. i wyniósł 3,5 mld dolarów. Po raz pierwszy firma odnotowała w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce wartość sprzedaży powyżej 10 mld dolarów.

- W 2011 r. Polska została dziesiątym rynkiem dla DuPont ze wszystkich krajów w Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce - podkreślał Łaszczyk. Sprzedaż w Polsce przekroczyła w ubiegłym roku poziom z 2088 r. - Osiągnęliśmy 24 proc. wzrost na co wpłynęła akwizycja Danisco (10 proc.) polityka cenowa i zwiększenie wolumenu produktów. Polska jest dla nas ważnym rynkiem ze względu na swój potencjał w przemyśle spożywczym i dzięki wysokiemu rozwojowi gospodarki - dodaje Łaszczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!