- Myślimy o tzw. „drugiej nodze" biznesu, ponieważ rozwój na unijnym rynku cukru jest trudny, a oparcie tak dużej firmy tylko na jednym segmencie trochę ryzykowne. Dlatego monitorujemy różne możliwości rozwoju biznesu w sektorze rolno-spożywczym, które pozwolą nam na większe bezpieczeństwo i stabilizację firmy - mówi Marek Dereziński, prezes KSC, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Wśród pomysłów na nową działalność jest wejście w segment biomasy. - Jeżeli chodzi o projekty biomasowe, to mamy nadzieję, że nasza spółka KSC Bioenergetyka w najbliższych miesiącach będzie w stanie rozpocząć aktywną działalność w tym sektorze. Na tę chwilę nie chciałbym zdradzać szczegółów, mogę tylko powiedzieć, że jest to projekt, który dobrze wkomponowuje się w strategię firmy, jeśli chodzi o współpracę z plantatorami - mówi prezes KSC.

Spółka rozważa także rozpoczęcie produkcji biopaliw, jednak w tej kwestii jeszcze nie zapadły żadne decyzje.

- W tym segmencie monitorujemy przepisy prawa i możliwości i na razie nie zapadły żadne decyzje. Sądzimy jednak, że obecnie ten segment działalności nie jest dla nas dość atrakcyjny. Spółka planuje budować dodatkową gałąź działalności, jednak rozważane przez nas projekty muszą na końcu pokazywać wartość dodaną dla firmy, a projekty biopaliwowe w tej chwili takiej wartości nie pokazują - tłumaczy Marek Dereziński.

Prezes KSC deklaruje, że spółka przygląda się niektórym przedsiębiorstwom, które przerabiają i skupują surowce rolne. Spółka bierze udział w prywatyzacji Przedsiębiorstwa Zbożowo-Młynarskiego "PZZ" w Stoisławiu. Ministerstwo Skarbu Państwa dopuściło do ograniczonego badania dokumentów firmy pięć podmiotów, wśród których znalazła się Krajowa Spółka Cukrowa.

Niedawno KSC informowała, że złożyła ofertę kupna Firmy Cukierniczej Solidarność. KSC nie zdradza szczegółów oferty. Obecnie, w grupie tego największego producenta i sprzedawcy cukru w Polsce znajduje się lubelska Fabryka Cukierków „Pszczółka", która specjalizuje się w produkcji karmelków twardych i nadziewanych. Flagowe marki FC „Pszczółka" to Jogusie, Musss i Mieszanka Imieninowa.