PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

KSC: Kampania 2011/12 na ostatniej prostej

Cukrownie Krajowej Spółki Cukrowej S.A. skupiły i przerobiły już ok. 80 proc. buraków (ponad 3,4 mln ton), wyprodukowanych przez plantatorów, kontraktujących surowiec dla spółki. Ponad 70 proc. plantatorów zakończyło dostawy osiągając bardzo wysokie plony.



Średni plon korzeni kształtuje się obecnie na poziomie 55 t/ha, przy polaryzacji 17,5 proc. Dobra cena za buraki, wysoki plon i polaryzacja sprawiają, że buraki cukrowe w rankingach opłacalności zajmują czołowe miejsce.

Kampania 2011/12 w większości cukrowni KSC S.A. rozpoczęła się 20 września. Sprzyjające warunki w okresie lata sprawiły, że buraki już na początku kampanii osiągały wysoką polaryzację i wysokie plony. Wyjątkowo pogodna jesień, praktycznie bez opadów, pozwoliła na wykonanie wykopków w bardzo dobrych warunkach.

Buraki są czyste, dojrzałe i wolne od chorób korzeniowych. Praktycznie do tej pory warunki atmosferyczne są sprzyjające dla dobrego przechowywania surowca w pryzmach. Potwierdzają to wyniki polaryzacji i plony jakie są notowane z bieżących dostaw. Grudzień w naszych warunkach klimatycznych najczęściej kojarzony jest z zimą, opadami śniegu i mrozem. Ten rok jest wyjątkowy. Do tej pory mamy prawdziwą polską „złotą jesień”. Do końca kampanii pozostało jeszcze trochę czasu. Wszystkie cukrownie Krajowej Spółki Cukrowej S.A. zakończą kampanię na przełomie grudnia i stycznia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.52.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!