Kampania rozpoczęła się w pierwszej dekadzie września 2016 r. w cukrowni w Malborku (Pomorskie), a zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia 2017 r. w cukrowni Kruszwica (Kujawsko-Pomorskie). Przerobem buraków zajmowały się również cukrownie: Dobrzelin (Pomorskie), Kluczewo (Zachodniopomorskie), Krasnystaw (Lubelskie), Nakło (Kujawsko-Pomorskie) i Werbkowice (Lubelskie).

Średni czas kampanii wyniósł 105 dni, a najwyższy średni plon uzyskano na polach, z których buraki dostarczane były do cukrowni Nakło - 78,5 t/ha. Średnia polaryzacja cukru w burakach sięgnęła 17 proc. i była wyższa niż przed rokiem. W zeszłym roku buraki były uprawiane na areale ponad 83 tys. ha, a uprawiało je ponad 15 tys. plantatorów.

Jak podkreśliła Malinowska, zarząd KSC ocenił wyniki kampanii cukrowniczej 2016/2017 jako bardzo dobre.

Krajowa Spółka Cukrowa SA powstała w 2002 r. Jest największym w Polsce i ósmym co do wielkości producentem cukru w Europie. Udział KSC w krajowym rynku cukru wynosi 40 proc.

Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą cukru, a także sprzedażą wyrobów powstałych w trakcie jego wytwarzania. Produkty są sprzedawane pod marką Polski Cukier w kraju i za granicą. 

Podobał się artykuł? Podziel się!