PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Otwarcie kampanii

Dzisiaj oficjalne otwarcie kampanii cukrowniczej Krajowej Spółki Cukrowej. Spółka ma skupić około 4 mln t buraków, które dostarczy ponad 18 tys. plantatorów.



Surowiec będzie w sezonie 2009/2010 przerabiać siedem cukrowni KSC. Kampania rozpocznie się w Malborku, Dobrzelinie, Nakle oraz Kluczewie. Natomiast 1 października ruszą cukrownie w Werbkowicach i Krasnymstawie. Przewidywane zakończenie kampanii cukrowniczej ma nastąpić w pierwszej dekadzie stycznia 2010 roku.

KSC ocenia, że tegoroczny przebieg warunków atmosferycznych w okresie wiosennym był dogodny do wczesnych zasiewów. Z kolei sprzyjająca wegetacji pogoda w miesiącach letnich pozwala optymistycznie szacować zarówno plon korzenia jak i cukru. Mimo dość dużej presji chorób i szkodników w okresie wzrostu buraka cukrowego, na plantacjach nie odnotowano z tego powodu szczególnych strat dzięki zastosowaniu w porę odpowiednich fungicydów i insektycydów.

Ostatnie analizy wykazały średnią zawartość cukru w korzeniu na poziomie ponad 16 proc., co jest najlepszym wynikiem w analogicznym okresie od 2006 roku.

Kampania rozpoczęła się już we wrześniu, dlatego dla zrekompensowania plantatorom ewentualnych strat spowodowanych wcześniejszymi wykopkami, Spółka zastosuje system zwiększenia ceny buraków o dodatkowy składnik z tytułu dostaw wczesnych. W tej kampanii rolnicy otrzymają równowartość 26,29 euro (plus 8 zł premii) za tonę buraków kwotowych standartowych (o zawartości 16 proc. cukru), czyli w sumie około 120 zł.

Źródło: KSC/farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.227.37
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!