- Wyróżnienie dla PSPO jest tym większe, że jako jedyna organizacja z terenu Unii Europejskiej i jedyna z Polski uzyskaliśmy możliwość realizacji kampanii na rynku polskim w ramach kwietniowej decyzji KE – mówi Ewa Myśliwiec - kierownik projektu. - Zgodnie z aktualną polityką Komisja wspiera bardziej promocję artykułów rolno-spożywczych na rynkach krajów trzecich, więc coraz trudniej uzyskać dotację na realizację kampanii w UE - dodaje.

Zatwierdzony budżet projektu „Pokochaj olej rzepakowy” to 1,659 mln euro netto, co w uproszczeniu oznacza wartość kampanii ponad 8 mln zł brutto. Komisja Europejska sfinansuje 50 proc. kosztów, 30 proc. wyłoży Agencja Rynku Rolnego, a pozostałe 20 proc. dołożą firmy członkowskie PSPO. Na ten moment współfinansowanie kampanii potwierdziły już: ZT Kruszwica S.A., Komagra Sp. z o.o. i ZT Bielmar Sp. z o.o.

Program będzie realizowany od dnia podpisania umowy PSPO z ARR, co powinno nastąpić w najbliższych 2 miesiącach. Działania programu zaplanowana na lata 2015- 2018. Oprócz Polski PSPO będzie prowadzić podobną kampanię, choć na mniejszą skalę, również przez 3 lata w Słowacji. Szczegółowe zasady realizacji projektu określa Rozporządzenie KE nr 501/2008.

W ramach programu zaplanowano m.in. działania w prasie, telewizji, Internecie i w punktach sprzedaży. Specjalne działania planowane są również do grupy opiniotwórców, w tym m.in. do nauczycieli. Nadzór nad merytorycznym przebiegiem kampanii będzie sprawowała Rada Programowa złożona z ekspertów pod przewodnictwem prof. Krzysztofa Krygiera.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!