Naukowcy, w tym także eksperci Rady Programowej projektu „Pokochaj olej rzepakowy", potwierdzają, że olej rzepakowy ma najkorzystniejszy skład kwasów tłuszczowych spośród dostępnych na rynku olejów roślinnych. Olej rzepakowy zawiera najwięcej niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych z deficytowej w naszej diecie rodziny Omega-3 i najmniej niekorzystnych z punktu widzenia zdrowotnego nasyconych kwasów tłuszczowych (zawartość dwukrotnie niższa niż w oliwie z oliwek czy oleju słonecznikowym).

Eksperci zwracają też uwagę, że ważna jest nie tylko ilość spożywanych nienasyconych kwasów tłuszczowych, ale przede wszystkim ich proporcje. Codzienne spożywanie ok. 2 łyżek oleju rzepakowego całkowicie pokrywa zapotrzebowanie fizjologiczne człowieka na kwas linolenowy (ALA) z rodziny Omega-3. Dodatkowo, olej rzepakowy cechuje się idealnym stosunkiem kwasów Omega-6 do Omega-3 (2:1). Kwasy ALA (Omega-3) i LA (Omega-6) wpływają na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi.

Ponadto, olej rzepakowy zawiera bardzo dużo cennych dla zdrowia przeciwutleniaczy: wysoki poziom witaminy E, zwanej witaminą młodości i beta karotenu.
Jest także bogatym źródłem steroli roślinnych, które pomagają utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu we krwi.