Są to dane za okres sierpień 2010 - lipiec 2011. Jak informuje Oil Express, powołując się na dane firmy badania rynku AC Nielsen, wartość sprzedaży w tym okresie w stosunku do poprzednich 12 miesięcy wzrosła o 9 proc., natomiast nie zmieniła się wielkość sprzedaży olejów i oliwy, która oceniana jest na 165,6 mln litrów. Wskazuje to na wzrost cen olejów, spowodowany podrożeniem surowców do ich produkcji.

Olejem numer jeden w Polsce jest nadal olej rzepakowy, który stanowił 67,9 proc. wartości sprzedaży (wzrost r/r o 0,3 proc.). Na kolejnych miejscach znalazła się oliwa z oliwek z 13,3-proc. udziałem wartościowym (-0,7 proc.) i olej słonecznikowy - 6,5 proc. (-0,3) oraz pozostałe. Natomiast w ujęciu ilościowym udział oleju rzepakowego szacowany jest na 78 proc., a oliwy z oliwek stanowią tylko 4 proc. rynku.

Z badań wynika, że konsumenci najchętniej kupują oleje i oliwy w opakowaniach 1-litrowych. W badanym okresie (sierpień 2010-lipiec 2011) stanowiły one prawie 55 proc. sprzedaży. Jednak ich udział w sprzedaży spada na rzecz opakowań większych, 3-litrowych, które stanowiły już ponad 25 proc. sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!