PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Potrzebna ciągła promocja zboża

Potrzebna ciągła promocja zboża Stanisław Kacperczyk, prezes PZPRZ, fot. MT

- Jednym z naszych priorytetowych działań jest i pozostanie promocja polskiego chleba wypiekanego z pełnego ziarna – mówił podczas corocznej konferencji „Smaczne i zdrowe – polskie produkty zbożowe” Stanisław Kacperczyk, prezes Polskiego Związku Producentów Roślin Zbożowych.



Z roku na rok zmieniają się trendy żywieniowe Polaków. Spada spożycie produktów zbożowych. Chleb często wypierany jest z codziennej diety.

- Według Głównego Urzędu Statystycznego w roku 1981 statystyczny Polak spożył 101 kg chleba, natomiast w roku 2008 już tyko 61 kg/osobę. Jak prognozuje Instytut Polskie Pieczywo spożycie pieczywa w gospodarstwach domowych w Polsce w 2015 r. wyniesie zaledwie 45,3 kg na osobę – to o 2,5 kg na osobę mniej niż wynika z szacunkowych danych z 2014 r. i aż o 25,5 kg na osobę mniej niż dekadę temu – podkreślał Kacperczyk.

Szybko dodał, że Związek jest przeciwny stosowania chemicznych dodatków, wypełniaczy i barwników, które psują dobrą markę polskiego chleba i mogą mieć wpływ na spożycie.

- Z naszych organizacji wynika, że konsumenci coraz częściej szukają dobrego chleba, z pełnych ziaren. Brakuje jednak rzetelnych informacji na etykietach pieczywa, które precyzyjnie pokazywałyby składniki, z których zostało ono zrobione – dodał.

Dlatego świadomi konsumenci coraz częściej próbują wypiekać chleb samodzielnie, tak aby mieć pełną kontrolę nad jego składem.

- Produkty zbożowe z pełnego ziarna powinny na stałe zagościć w naszej diecie – zachęcał prof. Krzysztof Krygier ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Jak wygląda promocja ziarna zbóż? – W roku 2015 w ramach Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych organizacje branżowe zrealizowały 21 kampanii o łącznej wartości 3,54 mln zł, a Fundusz wydał już ponad 20 mln zł na działania promujące branże – mówił podczas konferencji Witold Wierzbiński, dyrektor Biura Promocji Żywności Agencja Rynku Rolnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Jarząbek 2015-12-31 08:27:58
    Emeryt z miasta całe życie bimbał to niech się cieszy ,że dostaje nasze podatki. A teraz siedzi kolejne pokolenie lewusów i hejtuje. Chłop potęgą jest !!! Zakasywać rękawy !!!
  • 1200 brutto 2015-12-02 11:59:53
    emeryt z miasta im dopłaci by było drozsze pokryje im straty
  • Trayal 2015-12-02 11:51:26
    Przecież zboże już jest drogie. Mają doplaty to zboże za darmo...
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.91.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!