Z roku na rok zmieniają się trendy żywieniowe Polaków. Spada spożycie produktów zbożowych. Chleb często wypierany jest z codziennej diety.

- Według Głównego Urzędu Statystycznego w roku 1981 statystyczny Polak spożył 101 kg chleba, natomiast w roku 2008 już tyko 61 kg/osobę. Jak prognozuje Instytut Polskie Pieczywo spożycie pieczywa w gospodarstwach domowych w Polsce w 2015 r. wyniesie zaledwie 45,3 kg na osobę – to o 2,5 kg na osobę mniej niż wynika z szacunkowych danych z 2014 r. i aż o 25,5 kg na osobę mniej niż dekadę temu – podkreślał Kacperczyk.

Szybko dodał, że Związek jest przeciwny stosowania chemicznych dodatków, wypełniaczy i barwników, które psują dobrą markę polskiego chleba i mogą mieć wpływ na spożycie.

- Z naszych organizacji wynika, że konsumenci coraz częściej szukają dobrego chleba, z pełnych ziaren. Brakuje jednak rzetelnych informacji na etykietach pieczywa, które precyzyjnie pokazywałyby składniki, z których zostało ono zrobione – dodał.

Dlatego świadomi konsumenci coraz częściej próbują wypiekać chleb samodzielnie, tak aby mieć pełną kontrolę nad jego składem.

- Produkty zbożowe z pełnego ziarna powinny na stałe zagościć w naszej diecie – zachęcał prof. Krzysztof Krygier ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Jak wygląda promocja ziarna zbóż? – W roku 2015 w ramach Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych organizacje branżowe zrealizowały 21 kampanii o łącznej wartości 3,54 mln zł, a Fundusz wydał już ponad 20 mln zł na działania promujące branże – mówił podczas konferencji Witold Wierzbiński, dyrektor Biura Promocji Żywności Agencja Rynku Rolnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!