PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zmienne ceny zbóż – barierą dla przemysłu młynarskiego

www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl, PB

Dodano: 02-09-2013 10:20

Tagi:

- Przyglądając się Europie Zachodniej widzimy, że na rynku raczej jest miejsce dla kilku dużych graczy oraz bardzo małych producentów działających lokalnie. Dlatego moim zdaniem branża będzie się konsolidować. Polski rynek jest bardzo rozdrobniony, co prawda w tej chwili jest miejsce dla każdego, ale prędzej czy później to się skończy i firmy będą się łączyć - mówi Rafał Stawiarz, prezes Polskich Młynów SA.



Jego zdaniem, największą barierą rozwoju dla przemysłu młynarskiego jest zmienność cen surowców. - Tak duże zmiany ani w jedną ani w drugą stronę nie są korzystne. Oczekiwania rynku są zawsze zgodne z tym, co się dzieje dzisiaj, natomiast każda firma ma swoje zapasy, zarówno surowca, jak i wyrobów gotowych i zawsze pojawia się problem rozbieżności ceny i kosztów produkcji do oczekiwań rynku. Stabilna cena surowca pozwala w łatwiejszy sposób kontrolować zarządzanie ceną wyrobów gotowych - tłumaczy Rafał Stawiarz.


- Jeśli chodzi o zmienność cen, to w zależności od możliwości firmy, istnieją dwie strategie. Można budować wysokie zapasy surowca, co wiąże się z ryzykiem lub bazować na skupie spotowym - dodaje.

Podkreśla, że na rynku detalicznym, czyli rynku mąki paczkowanej, Polskie Młyny SA zajmują pierwsze miejsce na liście największych marek. W Polsce Centralnej firma jest liderem, ponad markami prywatnymi sieci handlowych. W kanale tradycyjnym, czyli mniejszych sklepów, pozycja spółki jest również bardzo silna. W sektorze mąki piekarniczej, Polskie Młyny SA są natomiast jedną z wiodących firm.

Jak mówi prezes spółki, firma podchodzi do klienta indywidualnie, jest elastyczna i może przygotować każdy rodzaj mąki, także specjalistyczne. - Specjalne życzenia co do mąk mają przede wszystkim więksi producenci, np. producenci ciastek oczekują odpowiednich parametrów mąki, podobnie jak zagraniczni odbiorcy. Odpowiadamy na potrzeby rynku, oferując mąki nietypowe - podkreśla Rafał Stawiarz.

Jak ocenia, mniejsi producenci działają na lokalnym rynku, w sektorze mąki piekarniczej. Tutaj, w relacjach B2B istotne są: koszty transportu, czujność na zmiany w najbliższym otoczeniu biznesowym i umiejętność dopasowania się.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.52.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!