Agrowill powiększa stado dzięki przyrostowi naturalnemu i poprzez zakup jałówek z Holandii, zaznaczono w infomacji.
- Popyt na surowiec mleczny będzie nieuchronnie rósł. Dlatego powiększamy stado krów, a także ilość dojonego mleka. W ciągu 2010 roku wydajność mleka w naszych gospodarstwach wzrosła prawie o tonę od każdej dojnej krowy - powiedział prezes grupy Vladas Bagavičius, cytowany w komunikacie.

Dodał, że w krajach skandynawskich oraz Rosji popyt na masło wzrósł do tego stopnia, że już teraz zauważa się znaczny deficyt tego produktu. Przyczyną są szybko zmieniające się przyzwyczajenia zakupowe konsumentów.

- Cena tych produktów rośnie, ponieważ w sytuacji, gdy na rynku brakuje mleka, producenci nie nadążają z zaspokajaniem popytu - powiedział Bagavičius.

Według prezesa Agrowill Group, produktów mlecznych brakuje także w Rosji, gdzie w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy skupiono o 1,2 proc. mniej mleka.

Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1,01 mln LTL skonsolidowanej straty netto wobec 3,29 mln LTL zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 23,00 mln LTL wobec 33,88 mln LTL.