Agrowill powiększa stado dzięki przyrostowi naturalnemu i poprzez zakup jałówek z Holandii, zaznaczono w infomacji.
- Popyt na surowiec mleczny będzie nieuchronnie rósł. Dlatego powiększamy stado krów, a także ilość dojonego mleka. W ciągu 2010 roku wydajność mleka w naszych gospodarstwach wzrosła prawie o tonę od każdej dojnej krowy - powiedział prezes grupy Vladas Bagavičius, cytowany w komunikacie.

Dodał, że w krajach skandynawskich oraz Rosji popyt na masło wzrósł do tego stopnia, że już teraz zauważa się znaczny deficyt tego produktu. Przyczyną są szybko zmieniające się przyzwyczajenia zakupowe konsumentów.

- Cena tych produktów rośnie, ponieważ w sytuacji, gdy na rynku brakuje mleka, producenci nie nadążają z zaspokajaniem popytu - powiedział Bagavičius.

Według prezesa Agrowill Group, produktów mlecznych brakuje także w Rosji, gdzie w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy skupiono o 1,2 proc. mniej mleka.

Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1,01 mln LTL skonsolidowanej straty netto wobec 3,29 mln LTL zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 23,00 mln LTL wobec 33,88 mln LTL.

Podobał się artykuł? Podziel się!