Nowe zakłady są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie producentów mleka, wołowiny i baraniny na preparat Optigen II, źródło wolno uwalnianego azotu niebiałkowego. Opracowany przez Cornell University, Optigen II jest stosowany od ponad 10 lat na całym świecie, a jego skuteczność jest potwierdzona badaniami w warunkach in vitro, in situ i in vivo.

- Rolnicy w Australii i Nowej Zelandii stoją w obliczu ekstremalnych wyzwań - mówi Rob McFarlane, dyrektor generalny działu przeżuwaczy Alltech Oceania. - Skrajne warunki pogodowe, niestandardowe systemy chowu oraz oczekiwania globalnego rynku mleka sprawiają, że trudno utrzymać stabilną i rentowną produkcję mleka lub wołowiny.

 - Optigen II zapewnia zrównoważoną dawkę azotu, co jest szczególnie ważne w warunkach Australii i Nowej Zelandii, gdzie bydło musi radzić sobie na pastwiskach o zmiennej jakości, a także przetrwać długie przerwy w pobieraniu paszy - dodaje dr Susanne Roth, kierownik ds. sprzedaży i marketingu w dziale przeżuwaczy Alltech Oceania. - Optigen II pozwala fermom mlecznym, producentom wołowiny, mieszalniom pasz oraz konsultantom zachować większą swobodę prowadzenia działalności podczas najtrudniejszych okresów oraz osiągnąć wyższą rentowność.

 - Optigen II może być stosowany, w celu podniesienia ogólnej dawki azotu, bez zmiany dotychczasowej diety. Ma to szczególne znaczenie, jeśli w paszy brakuje białka ze względu na słabą jakość pastwisk - wyjaśnia Roth. - Optigen II może również zostać użyty przy zmianach formuły żywieniowej, podnosząc poziom rozpuszczalnych związków azotu w diecie, co oznacza poprawę strawności i zwiększoną syntezę białka przez mikroorganizmy, a w rezultacie wzrost produkcji mleka i mięsa.

- Zespół wsparcia terenowego Alltech (Alltech On-farm) zapewnia pomoc techniczną, współpracując z rolnikami rozwiązuje problemy trapiące gospodarstwo oraz dąży do poprawy wydajności mlecznej lub podniesienia produkcji mięsa - mówi McFarlane. - Jesteśmy dumni z rozbudowy zakładów Lienert w Forbes, ponieważ dzięki temu będziemy mogli zaspokoić potrzeby naszych klientów.