Udział przychodów z zorganizowanego segmentu mleczarskiego ma wzrosnąć do 25 proc. całego rynku mleczarskiego w Indiach w 2018 r. Będzie to znaczny wzrost, w porównaniu z 19 proc. w 2015 r. - podaje dairyreporter.com w oparciu o raport przygotowany przez firmę Crisil Ratings. 

Sektor mleczny w Indiach jest w głównej mierze oparty na bezpośrednim modelu sprzedaży. 

- Kluczową cechą indyjskiego sektora mleczarskiego jest to, że jest w dużej mierze niezorganizowany. Przez niezorganizowanie, mam na myśli sprzedaż mleka przez mleczarzy, którzy zbierają mleko od lokalnych producentów i sprzedają je bezpośrednio do gospodarstw domowych i cukierni - wyjaśnia Anuj Sethi, jeden z dyrektorów w Crisil Ratings.  

Najwyższy wzrost dotyczyć ma produktów, które są tradycyjnie wykonywane w domu, takich jak twaróg i masło, a aktualnie ich produkcją zajmują się zakłady przetwórcze. Analitycy oczekują również, że zwiększy się sprzedaż lodów, serów i jogurtów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!